Artykuły

10 kroków do regularnego blogowania

Prowadzenie bloga w ramach działalności w branży network marketingu wymaga od nas nie tylko zostania specjalistą i liderem opinii w danym środowisku, ale także – nabycia umiejętności potrzebnych do rozwoju własnej strony www.Jak się okazuje, największym problemem początkującego blogera jest sam fakt konieczności tworzenia treści i systematyczne dodawanie postów. Jak przez to przebrnąć i pisać co najmniej 2 tysiące słów dziennie? To nie takie trudne jak się wydaje.

Oto 10 kroków, dzięki którym regularne, codzienne zamieszczanie treści nie będzie już takie męczące!

KROK 1. Przestań szukać wymówek.

Przygotowanie psychiczne to jeden z najważniejszych kroków. Jeśli ciągle starasz się usprawiedliwiać swoją niesystematyczność i szukasz coraz to nowych wymówek, musisz po prostu przestać to robić. Jakie powody nieprowadzenia bloga są najczęściej spotykane wśród osób zajmujących się network marketingiem?

Brakuje mi wiedzy

To, że nie jesteś specjalistą w jakiejś dziedzinie wcale nie oznacza, że nie możesz prowadzić bloga. Od czegoś trzeba zacząć. Wybierz coś, co najbardziej cię interesuje i zacznij zdobywać wiedzę i doświadczenie. Wielu początkujących blogerów też na starcie nie wie, jak potoczą się losy ich strony.

Nie mam lekkiego pióra

To talent, z którym niektórzy się rodzą. Inni muszą nieco więcej wysiłku włożyć w podszkolenie swoich umiejętności pisarskich. Jeśli wiesz, że pisanie to nie twój konik, zacznij na początku czytać blogi innych – obserwuj ich styl, sposób układania zdań. Szybko podłapiesz o co chodzi.

Nie znam zasad gramatycznych

To rzeczywiście jeden z powodów, który może powstrzymywać przed publikacją postów na stronie. Ale nie ma problemu bez rozwiązania. Pisz teksty, a jeśli boisz się, że znajdują się w nich jakieś rażące błędy, poproś znajomego, żeby czytał twoje teksty przed zamieszczeniem ich w sieci. Zawsze można też zatrudnić kogoś, kto będzie redagował posty przed udostępnieniem. Nawet profesjonalni pisarze mają swoich kolektorów!

KROK 2. Planuj swoją pracę.

Odpowiednie planowanie swojego czasu to obowiązek każdego, kto ma swoją działalność i chce rozszerzyć ją o internet. Prowadzenie bloga przynosi wiele korzyści dla biznesu, dlatego warto w ciągu dnia znaleźć czas na pisanie i publikacje tekstów.

Plan dnia pozwoli ci zdążyć wykonać wszystkie zadania, jakie masz do zrobienia. Nie ma znaczenia godzina, o której usiądziesz do pisania swojego bloga – wybierz taki czas, który jest dla ciebie najbardziej odpowiedni i w którym pisanie będzie przyjemnością. Niektórzy są bardziej produktywni rano, inni mogą pochwalić się kreatywnym pomysłami dopiero po zachodzie słońca. Pracuj tak, żeby sprawiało ci to satysfakcję.

KROK 3. Znajdź miejsce pracy.

Nie ma nic gorszego niż brak miejsca do pracy. Jeśli stale pracujesz w innym miejscu i nie masz w domu wyznaczonego choćby małego kawałka przestrzeni do pracy, być może na tym polega cały twój problem. Trudno skupić się na tym, co najważniejsze, kiedy wokół stale pojawia się coś innego albo masz bałagan na biurku.

Wyznaczenie miejsca pracy i utrzymanie w nim czystości zapewnią znacznie lepsze efekty twoich działań biznesowych. Powinieneś mieć taką przestrzeń, która pozwoli ci się odciąć od innych spraw i skupić na obowiązkach zawodowych, w tym na prowadzeniu bloga.

KROK 4. Odsuń się od rozpraszaczy.

Jeśli w twoim miejscu pracy jest bałagan, na pewno dużo trudniej będzie ci zorganizować sobie pracę. W czasie, który przeznaczasz na wykonywanie zadań, staraj się nie używać telefonu i innych urządzeń elektronicznych. Nie przeglądaj stron w internecie, to wszystko możesz zrobić później.

Ważne jest również, by uprzedzić domowników (jeśli pracujesz w domu), że w danych godzinach nie będziesz do ich dyspozycji. Poproś, żeby ci nie przeszkadzali. Wszyscy wiemy, jak bardzo małe dzieci potrafią zdekoncentrować swoim zachowaniem, a niewinna rozmowa z drugą połówką może potrwać dwie godziny…

KROK 5. Czas na pracę to świętość.

Właśnie w ten sposób powinieneś podchodzić także do pisania bloga. W czasie pracy nie pozwalaj na niezapowiedziane wizyty dobrych przyjaciół, nie odbieraj telefonów, nie wynoś śmieci i nie myj naczyń.

Jeśli nie potrafisz pracować bez przerwy, możesz wykorzystać popularną w branży technikę Pomodorro. To sposób, w którym praca planowana jest w następujących blokach: 25 minut pracy bez rozpraszaczy, 5 minut przerwy.

KROK 6. Monitoruj swoją pracę.

Poczucie kontroli nad własnym życiem jest kluczowe, jeśli chcesz pracować na własną rękę i odnosić w tym sukcesy. Dzięki regularnym robieniu notatek, zawierających miejsce pracy, czas pracy, postęp projektu, będziesz mógł znaleźć ewentualne błędy w planowaniu i je naprawić.

Analiza swojej pracy naprawdę dużo ułatwia i pozwala polepszyć swoje wyniki w krótkim czasie. Im szybciej zaczniesz kontrolować postępy zazawodowe, tym szybciej nauczysz się dostrzegać mocne i słabe strony pewnych działań. I neutralizować efekty tych słabych. To szczególnie ważny krok, jeśli z natury jesteś osobą mało zorganizowaną.

KROK 7. Trzymaj się planu realizacji zadania.

Brak weny twórczej – coś takiego nie powinno istnieć w twoim słowniku. Wiadomo, że czasami każdy ma gorsze dni i ma wrażenie, że nie będzie w stanie już nic napisać, ale jeśli zaczniesz trzymać się napisanego wcześniej planu, zauważysz różnicę w swojej efektywności.

Podchodź do procesu pisania zadaniowo. Najpierw zastanów się o czym chcesz napisać i zrób szkic swojego posta (np. wypisz najważniejsze punkty). Później zdobądź niezbędne informacje, poszukaj źródeł, z których będziesz mógł korzystać podczas pisania. Napisz tekst. Na koniec przeczytaj co jeszcze raz i wprowadź wszystkie konieczne poprawki. W skrócie, dopiero na samym końcu zastanawiaj się, co w nim zmienić, żeby był bardziej przystępny na odbiorcy.

Nigdy nie mieszaj ze sobą etapów tworzenia tekstu – to niepotrzebnie rozproszy twoją uwagę i może stresować.

KROK 8. Nie bierz na siebie za dużo.

Jeśli nigdy nie pisałeś długich tekstów i nie masz jeszcze wystarczającego doświadczenia, zacznij pisać krótsze posty niż te, składające się z 2 tysięcy słów. Lepiej zacząć drobnymi kroczkami niż później obwiniać się, że się czegoś nie potrafi i szybko się zniechęcać. Może 500 słów na początek będzie dla Ciebie odpowiednie?

KROK 9. Pisz, nie patrząc na klawiaturę.

To umiejętność, którą trzeba ćwiczyć. W Internecie istnieje kilka stron lub nawet programów, które pomagają się tego nauczyć. Jeśli opanujesz pisanie na klawiaturze bez patrzenia na nią, w tym czasie będziesz mógł patrzeć na monitor i szybko korygować ewentualne literówki.

Dzięki tej umiejętności jesteś w stanie pisać posty znacznie szybciej, a co się z tym wiąże – będziesz miał więcej czasu na inne rzeczy.

KROK 10. Nie przestawaj się uczyć.

Osiągnięcie sukcesu w blogosferze wcale nie jest aż takie skomplikowane. O wiele trudniej jest utrzymać się na szycie, a do tego niezbędna jest nauka. 
Regularnie czytaj artykuły i książki z dziedzin, którą starasz się przybliżyć swoim czytelnikom. Świat idzie do przodu, a ty musisz być na bieżąco.

Zwracaj uwagę nie tylko na samą zawartość tekstu, ale także na jego strukturę, gramatykę, leksykę – to także przyczyni się do rozwoju warszatu pisarskiego i pomoże tworzyć lepsze teksty.

Przede wszystkim: wyrób sobie nawyk

Nie jest to część procesu, który pomoże ci się nauczyć pisać dwa tysiące słów dziennie, ale to bardzo ważny krok życiu – szczególnie jeśli chcemy wprowadzić zmiany.

Bądź konsekwentny i wykonuj swoją pracę tak, jak zaplanowałeś. Nie rób sobie dnia wolnego bez powodu, bo tylko systematyczność pomoże ci wyrobić w sobie nawyk. Dzięki niemu będziesz w stanie pisać posty bez zmuszania się do tego, stanie się to po prostu naturalnym elementem dnia. Brzmi dobrze, prawda? Pamiętaj jednak, że jak wszystko – wyrobienie nawyku wymaga czasu i wysiłku.

3 komentarze
  1. Danuta Szymańska

    Świetny artykuł. Polecam 🙂

    Odpowiedz
  2. Anetta Wnuk

    Witam. To wszystko prawda. Wymówki to częsty hamulec naszych codziennych działań, które miały nas przecież przybliżyć do celu. Tym samym zawodzimy samych siebie, zbaczając z obranego celu oraz czujemy coraz niższą samoocenę. Stąd takie ważne dla nas jest to, aby zwyczajnie zabrać się do pracy i nie odkładać jej. Pozdrawiam serdecznie

    Odpowiedz
  3. Joanna Pieklik

    Organizacja pracy to podstawa 🙂 zaplanowanie czasu pracy pozwala osiągać wyniki , jakie sobie założymy 🙂

    Odpowiedz

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poznaj nasze sprawdzone metody

Tu jesteśmy

Send this to a friend