Artykuły

3 powody, dla których warto wykorzystać internet w network marketingu

Network marketing powstał kilkadziesiąt lat temu. Wtedy też opracowane zostały wszystkie metody jego działania, w tym wielopoziomowy system wynagrodzeń i zasady budowania własnych zespołów. Wszystko to opierało się jednak na sprzedaży bezpośredniej i nie wykorzystywało możliwości, które współcześnie daje internet.

Sprzedaż bezpośrednia opiera się na zaprezentowaniu klientowi danego produktu w wyznaczonym miejscu – może to być zarówno jego dom, jak i kawiarnia bądź inne miejsce publiczne. W biznesie tradycyjnym również wykorzystuje się takie metody, szczególnie przy spotkaniach z potencjalnymi partnerami. Na spotkaniach przy kawie przedsiębiorcy omawiają zalety produktu, szczegóły ich współpracy i negocjują warunki umowy.

Osobista prezentacja oferty firmy to nie jedyne, co łączy standardowe metody sprzedaży z network marketingiem. Inne podobne cechy to także: poszukiwanie potencjalnych klientów i formy kontaktu z nimi, przypominanie o produkcie (stałe ponawianie kontaktu z klientem), sprzedaż produktów, rekrutacja współpracowników oraz wprowadzanie do biznesu nowych partnerów. Dlaczego więc nie rozszerzyć swojej działalności o internet, który z powodzeniem stosowany jest już nawet przez stacjonarne przedsiębiorstwa?

Internet zmienia Technologia zmienia reguły gry

Wykorzystanie internetu w celach rozwoju własnego biznesu to krok konieczny do rozpoczęcia prawdziwej rewolucji. Rewolucji w dobrym tego słowa znaczeniu.

Przedsiębiorcy coraz częściej wykorzystują w swoich firmach sztuczną inteligencję, która pozwala na wprowadzenie na strony internetowe botów, będących zastępcami prawdziwych marketerów. To z nimi klienci mogą omówić szczegóły oferty i rozwiać wszelkie wątpliwości – technologia poszła do przodu na tyle, że konwersacja między nimi wygląda jak rozmowa sprzedawcy i klienta w stacjonarnym sklepie.

Być może za kilka lat, dzięki sztucznej inteligencji uda się także wprowadzić do biznesu systemy, które będą samodzielnie poszukiwać potencjalnych zainteresowanych produktami danej firmy i realizować sprzedaż w sposób odpowiadający ich indywidualnym potrzebom. A dlaczego warto już dziś rozszerzyć biznes sieciowy o działalność internetową? Poniżej przedstawiamy 3 najważniejsze powody.

Powód nr 1. Marketingowa dźwignia

Przedsiębiorstwa bardzo często dążą do minimalizacji środków, zasobów lub kosztów. Właścicielom zależy na tym, by osiągnąć zamierzony cel przy jak najmniejszym wysiłku lub wykonać większą pracę bez konieczności zużywania większej ilości surowców. Umiejętne zastosowanie takiej metody nazywa się dźwignią.

Dźwignia to nic innego jak po prostu zwiększanie korzyści i podnoszenie wyników bez jednoczesnego wzrostu zużytych zasobów. Jest ona wbudowana w każdy wielopoziomowy plan wynagrodzeń. Początkowo praca dystrybutora może nie przynosić mu satysfakcjonujących rezultatów, ale z czasem, w miarę rozbudowywania swoich sieci i docierania do nowych osób – przy wysiłku takim samym jak na starcie, efekty są znacznie lepsze.

Internet umożliwia docieranie do większej ilości osób, które pomogą rozbudowywać biznes i przynosić większe dochody. Ciekawym rozwiązaniem jest umieszczenia na swojej stronie firmowej możliwości subskrypcji lub newslettera. Wystarczy tylko raz napisać jakąś treść lub raz stworzyć prezentację, a otrzymają ją wszyscy, którzy zdecydowali się podać swój e-mail. W ten sposób, przy takim samym wysiłku, liczba klientów i partnerów rośnie.

Powód nr 2. Automatyzacja procesu pozyskiwania kontaktów

Tradycyjny network marketing nie pozwala na szybkie zatrudnianie nowych osób i rozbudowywanie swojego zespołu w ekspresowym tempie. W zależności od tego, ile osób pracuje w twojej grupie i jak bardzo są skuteczni, osiągasz różne rezultaty. Nie wszyscy, których rekrutujesz, będą pracować na najwyższych obrotach, dlatego też proces automatyzacji, na który pozwala internet, jest niezbędny, by osiągać swoje cele szybko i skutecznie.

Zautomatyzowanie swojej działalności w sieci pozwoli na pozyskiwanie nowych klientów i utrzymywanie z nimi kontaktu przez cały czas, a wstępna kwalifikacja i prezentowanie oferty firmy nie będzie wymagało twojej obecności. To także wielka oszczędność czasu. Wszystko to wiąże się właśnie z prowadzeniem własnej strony www oraz dodaniem do niej formularza subskrypcji. Następnie, wystarczy w jakiś sposób przyciągnąć na stronę nowe osoby, które zainteresowane treścią będą dołączać do grona subskrybentów. Można w tym celu wykorzystać np. reklamę na serwisach społecznościowych, która będzie przekierowywać zainteresowanych do strony firmowej.

Automatyzacja może dotyczyć zarówno samego zbierania danych i pozyskiwania kontaktów, jak i szkoleń nowych partnerów biznesowych.

Powód nr 3. Marketing magnetyczny

Magnetycznym marketingiem nazywa się sytuację, w której potencjalni klienci sami poszukują twoich produktów i proszą o więcej informacji na temat danej oferty. To sytuacja odwrotna od tej obecnej w większości przedsiębiorstw, gdzie to pracownicy starają się przyciągnąć do swoich usług ludzi i zwracają ich uwagę na różne sposoby.

Żeby mieć możliwość znalezienia się w gronie osób korzystających z marketingu magnetycznego, należy opracować sposób na stworzenie osobistej marki. Dzięki dobrej organizacji i kreatywności możesz pokazać się na danym segmencie rynku jako ekspert w konkretnej dziedzinie. Taki wizerunek specjalisty pomoże ci przyciągnąć nowych klientów i rozpocząć interesujące współprace. Jest to jednak możliwe tylko w sytuacji, kiedy prawidłowo zaplanujesz swój rozwój w sieci.

Internet to doskonałe narzędzie, które pozwoli ci dotrzeć do wielu osób i zbudować z nimi długotrwałe relacje, dzięki czemu będą czuli się związani z twoją marką i będę bardziej skłonni wybierać twoje produkty niż produkty konkurencji. W sprzedaży bezpośredniej budowanie wizerunku eksperta jest bardzo trudne i wymaga co najmniej kilkunastu lat wytężonej pracy – wszystko dlatego, że z każdym klientem trzeba pracować pojedynczo.

Opracuj swoją metodę

Biznes internetowy to pochodna wielu różnych czynników i zjawisk. Dla jak najlepszych rezultatów, trzeba opracować własną metodę rozwijania network marketingu w internecie. Już samo zaistnienie w sieci wyróżni cię spośród innych dystrybutorów, jednak to nie wystarczy – warto znaleźć coś, co pozwoli wyróżnić się na rynku, zbuduje dobry wizerunek marki i przyciągnie klientów oraz potencjalnych partnerów. Solidnym fundamentem jest na przykład prowadzenie bloga, na którym klienci będą mogli zapoznać się z twoją ofertą.

2 komentarze
  1. Anetta Wnuk

    Witam . Tak. To prawda, że w obecnych czasach życie zawodowe wielu z nas przeniosło się do internetu. Jest to znak naszych czasów – światowy wzrost technologii przy ogólnym pędzie życia. Jest to inny drugi wymiar, w którym także zaczyna szerzyć się konkurencja. Zatem naszym zadaniem jest zwyczajnie starać się i rozszerzać atrakcyjność propozycji kierowanych do klienta. Pozdrawiam

    Odpowiedz
  2. Joanna Pieklik

    W dobie internetu trudno byłoby pracować bez niego. Tak ogromnej liczby odbiorców jeszcze nigdy nie było. Kazdy możne zostać Twoim partnerem biznesowym 🙂

    Odpowiedz

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poznaj nasze sprawdzone metody

Tu jesteśmy

Send this to a friend