Artykuły

4 rady, które zmienią twoje podejście do marketingu online

Marketing online dla wielu osób to nic innego jako promowanie swojej marki, zdobywanie klientów i tworzenie przyciągających uwagę reklam. Oczywiście, jest to po części prawdą, ale jeśli chcesz odnieść prawdziwy sukces w swoim biznesie, musisz zacząć patrzeć na marketing nieco z innej perspektywy.

Nawet jeśli wydaje ci się, że wiesz o marketingu już wszystko i nic nie jest w stanie cię zaskoczyć – przeczytaj poniższe rady i sprawdź, czy aby na pewno nie możesz się już niczego więcej nauczyć. Dla początkujących, którzy dopiero stawiają swoje pierwsze kroki w branży, takie wskazówki mogą okazać się niezwykle przydatne. Dzięki nim można zestawić teorię z praktyką i sprawdzić, jak to wszystko działa w rzeczywistości.

Marketing online nie pomaga sprzedawać przypadkowych produktów

To, że Ty uważasz coś za wartościowe i atrakcyjne, wcale nie znaczy, że inni ludzie też będą na to tak patrzeć. W marketingu to klient jest najważniejszy i to jego potrzeby powinny być stawiane na pierwszym miejscu. Dzięki produkowaniu towarów, które wzbudzą zainteresowanie, masz szansę rozwinąć swój biznes i stworzyć solidną markę, która będzie cieszyć się rozpoznawalnością i uznaniem. Ważne jest również znalezienie swojej grupy docelowej i niszy, w której dane produkty będą się dobrze sprzedawać. Bez uprzedniej analizy rynku nie będziesz w stanie zarabiać na swoim biznesie. Skuteczny marketing online to przede wszystkim współpraca z ludźmi, poznawanie ich potrzeb, budowanie relacji i tworzenie rzeczy, które mogą przydać się konsumentom.

Rada: Zanim zaczniesz tworzyć coś nowego, zastanów się, do kogo miałoby to trafić i czy ktoś w ogóle tego potrzebuje. Zacznij patrzeć na swój biznes z perspektywy klienta.

Marketing online nie ma uniwersalnych, idealnych zasad

W teorii wszystko może wydawać się proste i przyjemne, ale w praktyce bardzo często może zdarzać się tak, że coś, co działa u twojego znajomego, dla twojego biznesu okaże się beznadziejnym rozwiązaniem. Każdy przedsiębiorca musi sam opracować dla swojej firmy najlepsze techniki sprzedaży i najlepsze metody reklamy, promocji czy nawet współpracy z klientem. Nie ma złotego środka, który sprawdzi się u wszystkich, bo każdy biznes jest inny.

Rada: Kiedy już znajdziesz coś, co się u ciebie sprawdza, nie staraj się zmieniać tego na siłę. Nie eksperymentuj z technikami sprzedaży, jeśli nie ma takiej potrzeby.

Marketing online to znacznie więcej niż promowanie i reklamowanie swoich produktów

Często osobom wydaje się, że marketing online to tylko reklama i promocja, która opiera się na tworzeniu interesujących treści i przyciąganiu uwagi potencjalnych klientów do swoich mediów społecznościowych. Tak naprawdę, nie ma znaczenia to, gdzie będziesz reklamować swój produkt, jeśli tylko dobrze poznasz jego grupę docelową. Marketing online to znacznie szersze pojęcie niż reklama i promocja.

Czym więc jest prawdziwy marketing online? To wszystko, co łączy się z osobą klienta. Skuteczny marketing realizowany jest poprzez tworzenie strategii biznesowych dopasowanych do potrzeb klienta. To także cały proces, który zaczyna się od przyciągnięcia klienta na stronę sklepu czy bloga, poprzez zbieranie przez niego informacji o produktach, porównywanie cen, aż po sam zakup. Jeśli nie jesteś w stanie przewidzieć wszystkich działań konsumentów, nie możesz mówić o sobie, że jesteś mistrzem marketingu. Większość przedsiębiorców skupia się tylko na pierwszym i ostatnim kroku, tym samym pomija pozostałe. Reklama i promocja to właśnie początek i koniec całego procesu marketingowego, a pomiędzy nimi istnieje jeszcze szereg bardzo ważnych elementów, które pomagają tworzyć poważną i solidną markę.

Rada: Zadbaj o klienta w taki sposób, w jaki ty chciałbyś, by zadbano o ciebie. Nie skupiaj się tylko na tym, by coś od ciebie kupił. Sama sprzedaż jest wypadkową wielu innych czynników, dlatego warto zacząć od stworzenia przyjemnych doświadczeń i budowania kontaktu.

Marketing online musi być zaplanowany i zorganizowany

Nie możesz tworzyć kampanii reklamowych tylko dlatego, że inne firmy je mają i u nich to działa. Coś, co sprawdza się u kogoś innego. Marketing online to odkrywanie nowych możliwości, kontrolowanie potrzeb i dobra organizacja. Bez planu i wiedzy, co chcesz osiągnąć i po co to robisz, żadne działania marketingowe nie przyniosą twojemu biznesowi korzyści.

Rada: Oprócz jednego, głównego celu, jakim jest sprzedaż, postaraj wyznaczać sobie mniejsze cele, które pomogą rozwijać twój biznes. Wszystko, co tworzysz dla promowanie własnej marki, musi być stworzone po coś. Jeśli nie widzisz w czymś sensu, nie rób tego tylko na próbę i dla eksperymentu – to strata czasu i pieniędzy.

1 komentarz
  1. Andrzej Jankowski

    No tak ! Dostałem “do myślenia”.

    Odpowiedz

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poznaj nasze sprawdzone metody

Tu jesteśmy

Send this to a friend