Artykuły

90 pierwszych dni w network marketingu – dlaczego są tak ważne?

Początkowe 3 miesiące to bardzo ważny czas dla każdego, kto dopiero rozpoczął swoją przygodę z marketingiem sieciowym lub z tradycyjną formą sprzedaży bezpośredniej. To w ciągu tych 30 dni początkująca osoba przechodzi przez wszystkie możliwe etapy – od satysfakcji i euforii, aż po niezadowolenie i lęk. Jeśli w trakcie tego okresu nie uda jej się osiągnąć zamierzonych rezultatów i choćby niewielkiego sukcesu, bardzo możliwe, że szybko się zniechęci i zrezygnuje z takiej formy pracy.

Działalność w network marketingu opiera się jednak na współpracy i współdziałaniu, dlatego też odpowiedzialnością za sukcesy (lub ich brak) obarczony zostaje nie tylko nowy przedstawiciel, ale także dana firma.

Własny biznes ze wsparciem

W network marketingu sprawa wygląda nieco inaczej niż w tradycyjnej sprzedaży bezpośredniej. Nowy pracownik jest dla firmy bardzo ważny, dlatego też wszyscy będą starać się stworzyć mu jak najlepsze warunki do pracy. Żeby osiągnąć zamierzone cele i zarabiać pieniądze, zarówno dana firma, jak i współpracownik muszą się starać.

Co tak naprawdę powinna robić firma? W ciągu pierwszych 90 dniu trzeba postawić nacisk na edukację i szkolenia – to czas, w którym nowe osoby są najbardziej skłonne do nauki i przyswajają znacznie więcej wiedzy. 3 miesiące to idealny czas również na to, by zachęcić nowego pracownika do długoterminowej współpracy.

Podstawowym celem firmy jest przekazanie wszystkich niezbędnych informacji nowemu pracownikowi, które pozwolą efektywnie pracować i sprawią, że nie będzie chciał wracać do pracy na etat. Należy pamiętać, że nie jest to łatwe zadanie – własny biznes to zupełnie inna bajka. Dobrze by było, żeby początkujący pracownik otrzymał od firmy wskazówki, jak pracować nad swoją motywacją, organizowaniem własnego czasu i jak prawidłowo nawiązywać i utrzymywać kontakty. Wszelkie kursy i szkolenie na temat sprzedaży to także, można powiedzieć, obowiązek leżący po stronie firmy.

Rozpoczynanie własnego biznesu w marketingu sieciowym to także zadanie trudne ze względu na pojawienie się wielu różnych, nowych sytuacji. Początkująca osoba będzie musiała zmierzyć się z czymś dotąd jej nieznanym, przez co może bardzo szybko się zniechęcić (szczególnie, jeśli nie będzie odnosić nawet drobnych sukcesów). Zadaniem firmy marketingu sieciowego jest wprowadzenie nowicjusza w nowe realia, wyjaśnienie wszelkich kwestii spornych, rozwianie wątpliwości, psychiczne wsparcie oraz przedstawienie wymagań i planu działania.

5 rzeczy, których potrzebuje osoba początkująca

Dobrą lekturą dla każdego zainteresowanego rozpoczęciem działalności w marketingu sieciowym, będzie pozycja „90 Days, 90 Ways”, autorstwa Alexii Vernon. W książce znajduje się dokładne wytłumaczenie, dlaczego pierwsze 3 miesiące są tak ważne w procesie szkolenia nowych pracowników i jak sobie z tym poradzić, będąc na miejscu nowej osoby w firmie. Podstawowe, najważniejsze elementy, potrzebne nowicjuszowi, to:

Pierwsza. Plan ścieżki zawodowej. To ważna rzecz, która pozwala przybliżyć, jaki jest cel pracy nowego współpracownika, jakie są sposoby jego osiągnięcia.

Druga. Feedback, czyli informacja zwrotna dotycząca sposobu, w jaki nowy pracownik wykonuje obowiązki.

Trzecia. Wsparcie. Początkujące osoby potrzebują wiedzieć, że są ważne i doceniane.

Czwarta. Materialne wyrazy uznania – nie muszą to być pieniądze, ale np. karta z podziękowaniami.

Piąta. Precyzyjne wskazówki, które będą zawierały oczekiwania firmy względem pracownika.

Poradnik dla początkujących

Te kilka porad pomoże Ci przebrnąć przez pierwsze ciężkie miesiące w branży network marketingu. Pamiętaj, że nawet najlepsi, życzliwi współpracownicy nie sprawią, że zaczniesz osiągać sukcesy – oni jedynie pomogą i wskażą Ci drogę, reszta należy do Ciebie. Jak sobie poradzić?

  • Patrz realnie na sytuację. Nie oczekuj tego, że w ciągu pierwszych 90 dni staniesz się bogaty. Ciesz się nawet z małych sukcesów!
  • Staraj się jak najwięcej nauczyć. Bierz udział w każdym szkoleniu i warsztatach, które mogą pomóc Ci podnieść swoje umiejętności i kompetencje. To bardzo ważne w tym zawodzie, szczególnie na początku.
  • Myśl pozytywnie. Nie przejmuj się drobnymi błędami i wyciągaj z nich lekcje na przyszłość.
2 komentarze
  1. Danuta Szymańska

    Świetny artykuł. Polecam 🙂

    Odpowiedz
  2. Łukasz Szecówka

    Mega artykuł ”Myśl pozytywnie. Nie przejmuj się drobnymi błędami” …dzięki działaniu możesz coś osiągnąć ,nie licz na wygraną jeśli nawet nie wysłałeś kupuonu, nie licz na cuda weź sprawy we własne ręce i zacznij od dziś nie od jutra.Teraz zaraz już pozdrawiam Łukasz

    Odpowiedz

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poznaj nasze sprawdzone metody

Tu jesteśmy

Send this to a friend