Artykuły

Budowanie struktur w network marketingu – duplikacja i jej etapy.

W internecie znajduje się cała masa treści na temat tego, jak skutecznie rozwijać swój network marketing i jak rekrutować do niego nowych współpracowników czy partnerów, dzięki którym zysk będzie się stale zwiększał. A jednak, czy wszystkie metody, które są polecane przez ekspertów z dziedziny są duplikowalne? To podstawowe pytanie, które należy sobie zadać przed wprowadzaniem ich rad do swojego biznesu. Bez duplikacji nie będziesz w stanie stworzyć czegoś stabilnego, o ogromnych zasięgach.

Czym jest duplikacja? 

Duplikacja w network marketingu to nic innego jak powtarzalność czynności. Najpierw powielasz zadania, które daje ci twój lider, potem swoje własne, a następnie uczysz tego systemu pracy kolejne osoby. Dzięki duplikacji buduje się dźwignię, a ta z kolei pomaga rozwijać biznes i otrzymywać coraz to większy zysk.

Duplikacja w internecie

W standardowym, tradycyjnym systemie duplikacja jest znacznie łatwiejsza do wprowadzenia. Jeśli chodzi o działania online – teoretycznie często wydaje się to być podstawowym narzędziem pracy, jednak jest to myślenie bardzo złudne. Duplikacja online jest dosyć skomplikowana, ale nie niemożliwa. Co i jak zrobić, żeby stworzyć powtarzalną metodę pracy dla samego siebie, a w przyszłości móc przekazać ją swoim pracownikom? Jak budować struktury w internecie, żeby drobne zmiany nie wymagały dużego wysiłku albo w ogóle odbywały się bez naszego udziału? Jest na to sposób – duplikację online najlepiej podzielić na 5 etapów.

ETAP 1. Publikuj własne treści

To najlepszy sposób na początek i właściwie baza duplikacji. Treści twojego autorstwa to świetny sposób nie tylko na reklamę, ale także materiał, którym możesz dzielić się z innymi ludźmi. Jeśli network marketing nie jest dla ciebie zabawą i traktujesz go poważnie, dobrym rozwiązaniem będzie publikowanie chociażby krótkich wpisów kilka razy w tygodniu lub codziennie.

Swoje materiały możesz publikować wszędzie, gdzie tylko chcesz. W zależności od tego, co pokazujesz i do jakiej grupy chcesz dotrzeć – może to być własna strona www (blog), Facebook, Instagram, Youtube. Możliwości jest naprawdę wiele.

Zastanawiasz się, co publikować? Przede wszystkim: bądź sobą i mów o tym, na czym się znasz i czym się interesujesz. Ludzie naprawdę wyczuwają, kiedy ktoś udaje i jest z nimi nieszczery. Publikuj wartościowe treści, które mogą zainteresować odbiorców, a jednocześnie wzmocnią wizerunek, twój i twojej marki.

ETAP 2. Stwórz grupę docelową

Duplikacja nie będzie miała sensu, jeśli nie określisz się, kim mają być twoi odbiorcy. Treści, które będziesz dostarczał w sieci poprzez portale społecznościowe nigdy nie będą dla wszystkich. Zastanów się, z kim chciałbyś współpracować i stwórz sobie w głowie jego obraz. Dzięki social media bez problemu znajdziesz takie osoby, które będą odpowiadały twoim oczekiwaniom. Kieruj swoje materiały do grupy docelowej – pamiętaj, że to ty wybierasz, z kim będziesz współpracować.

ETAP 3. Przedstaw swoją ofertę

Kiedy już określisz się, co chcesz publikować i kto ma być tego docelowym odbiorcom, warto nauczyć się sposobu budowania nowych znajomości. Najlepiej sprawdzającą się metodą jest bazowanie na postach innych użytkowników (docelowych współpracowników). Znajdź w sieci miejsce, w którym poruszają jakiś interesujący cię temat, związany z twoją ofertą. Następnie polub post, zostaw pod nim komentarz i zostaw wiadomość do autora (możesz też poprosić o przyjęcie cię do grona znajomych lub obserwujących, jeśli w danym serwisie jest taka opcja).

Przyciągnięcie uwagi autora jest bardzo ważne. Dobrze jest pisać wiadomości prywatne, które będą nawiązywały do opublikowanego przez autora materiału – a reklama twoich usług powinna być nienachalna i nieprzedstawiona wprost. Pamiętaj, żeby wiadomość, którą wyślesz, składała się z 4 elementów, czyli: zawierała imię danej osoby; była odpowiedzią na jej post; była formą komplementu; wzbudzała ciekawość i chęć uzyskania większej porcji informacji.

ETAP 4. Utrzymuj kontakt z klientami

Utrzymywanie kontaktu z osobami, które już skorzystały z twoich usług to bardzo ważny etap tworzenia duplikacji. Nie próbuj ponownie sprzedawać im swojej oferty, po prostu zapytaj, co najbardziej im się podobało w materiałach, które już otrzymali lub poinformuj, że pracujesz nad nowym projektem. Jeśli ktoś nie odpisuje lub odpisuje bardzo chłodno i czujesz dystans, nie martw się tym – i tak zapamięta twoją wiadomość i markę. Po prostu w tym momencie nie staraj się na siłę oferować mu współpracy ani nie nawiązuj więcej do biznesowych aspektów, bo to może zniechęcić.

ETAP 5. Zaoferuj współpracę

Jeśli wydaje ci się, że ktoś jest już gotowy do skorzystania z twojej oferty i pozytywnie nastawiony do całego procesu, nie czekaj dłużej i po prostu zaproponuj mu współpracę. Lepiej nie robić tego w sposób bezpośredni i nie być przy tym zbyt nachalnym – zapytaj, czy możesz mu jakoś pomóc, kiedy chciałby zacząć, czy jest gotowy do działania. Dobrze sprawdzą się też pytania nawiązujące do współpracy, które zmuszają jednocześnie do uruchomienia wyobraźni. W ten sposób przyszły współpracownik zaczyna analizować w głowie różne obrazy i sytuacje, a także w pewien sposób związuje się już z twoją firmą.
To tylko 5 etapów, które naprawdę mogą zmienić wszystko w twoim biznesie internetowym. Budowanie struktur w network marketingu czasem bywa trudne, tak samo jak korzystanie z duplikacji online – wszystko jest jednak możliwe przy odrobinie wysiłku. Odpowiednie przygotowanie i świadomość, jak zrobić to dobrze, są najważniejsze i pomogą osiągnąć zamierzony sukces.
2 komentarze
  1. Joanna Pieklik

    Wbrew pozorom, wszystkie te działania są trudne , szczególnie na początku drogi w marketingu sieciowym. Nalezy pamiętać , ze konsekwencja naszych działań znajdzie sukces, na który pracujemy. Pozdrawiam 🙂

    Odpowiedz
  2. Szymon Kołodziej

    Duplikacja brzmi tak łatwo ale jednak trzeba trochę wysiłku, aby osiągnąć cel. Wytrwałość to podstawa.

    Odpowiedz

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poznaj nasze sprawdzone metody

Tu jesteśmy

Send this to a friend