Artykuły

Dlaczego niektórzy nie odnoszą sukcesów w marketingu sieciowym?

Marketing sieciowy to nadal niezwykle kontrowersyjny temat. Taki sposób zarabiania przez jednych bywa oceniany bardzo pozytywnie, istnieje jednak spora grupa ludzi, którzy są nastawieni niezwykle negatywnie do tej metody a zwłaszcza robienie tego przez internet. Dlaczego opinie są tak skrajne? Prawdopodobnie główną przyczyną jest to, że jedni odnoszą w marketingu sieciowym sukcesy i chwalą sobie wszystkie możliwości, jakie daje ta praca, niektórzy z kolei nie odnoszą żadnych sukcesów, szybko tracą motywację i zaangażowanie, a w rezultacie traktują próbę zaistnienia w branży jako jedną wielką porażkę.

Warto zastanowić się nad tym, co może być powodem tego, że część osób nie uzyskuje żadnych pozytywnych wyników swojej pracy. Na wstępie warto zaznaczyć, że nie ma tutaj znaczenia – firma ani branża, ponieważ w większości działających w tym biznesie, proporcje pozytywnych i negatywnych odzewów o network marketingu są rozłożone proporcjonalnie.

Dlaczego ludzie nie odnoszą sukcesów w marketingu sieciowym?

Przede wszystkim, warto uświadomić sobie, że zarabianie przez internet to również praca i trzeba traktować ją poważnie i odpowiedzialnie. Biznes wymaga systematycznej pracy i ciągłego bycia na bieżąco, niezależnie od tego, czy pracujesz w sieci, czy masz stacjonarną firmę. Jeśli ktoś podchodzi do całego przedsięwzięcia bez odpowiedniego podejścia i traktuje marketing sieciowy jako odskocznie i sposób na zarobienie łatwych pieniędzy – już na początku swojej przygody może się naprawdę rozczarować. Jakie są jeszcze dwa najbardziej rozpowszechnione powody, dla których ludzie nie odnoszą sukcesów i nie zarabiają, działając w network marketingu?

Konieczność rekrutowania nowych osób do zespołu

Niektórym wydaje się, że network marketing to idealny pomysł na biznes, który tak naprawdę nie wymaga zbyt wiele wysiłku. W rzeczywistości jest jednak inaczej i to właśnie na początku tak ważne jest odpowiednie nastawienie i wiedza, jak to wszystko działa. Oczywiście, nie jest to model biznesu, który sprawdzi się jako najlepsze rozwiązanie u 100% zainteresowanych, ale można znacząco obniżyć procent osób niezadowolonych ze swoich efektów w branży internetowej, jeśli tylko przygotuje się początkujących na fakt, że ludzie w jego zespole mogą przychodzić i odchodzić. I jest to proces całkowicie naturalny.

Błędne jest myślenie, że pozyskując nowych klientów czy współpracowników, zostaną oni z tobą już na zawsze. Oczywiście, warto robić wszystko, by zostali z tobą jak najdłużej, ale jeśli ktoś rezygnuje bez podawania konkretnego powodu, trzeba się z tym po prostu pogodzić. Trzeba stale rekrutować do swojego zespołu nowe osoby – tak jak w stacjonarnym biznesie, też przyjmuje się nowych pracowników. To konieczność, a nie możliwość, ale nie wszyscy to rozumieją, przez co wiele tracą już na starcie.

Problem może pojawić się także ze sponsorem, którego nie możesz, ot tak, rekrutować. Być może nie każdy ze sponsorów jest przygotowany do swojej roli i nie posiada odpowiedniej wiedzy, którą może się z tobą podzielić. Ale to nie powinien być argument za tym, żeby się poddać. Cenne informacje i doświadczenie możesz zdobyć tak naprawdę gdziekolwiek indziej, a to, w jaki sposób je wykorzystasz i tak zależy tylko od ciebie. Nie ma co liczyć na to, że ktoś będzie prowadzić cię za rękę. Nawet jeśli na początku uzyskasz niezbędną pomoc – musisz nauczyć się zaradności, bo tylko dzięki temu nie zrezygnujesz z network marketingu.

Konieczność organizacji swojego czasu

Najlepiej porównać to do pracy na etacie. Kiedy chodzisz do firmy i pracujesz po 8 godzin dziennie, zdajesz sobie sprawę z tego, że przez ten czas musisz wykonywać swoje obowiązki i nie ma czasu na lenistwo. Bardzo często ludziom, szczególnie tym, którzy rzucają pracę na etacie dla network marketingu, wydaje się, że w końcu mogą pozwolić sobie na luz i odpoczywać wtedy, kiedy chcą. To prawda, że marketing sieciowy daje dużą dowolność godzin i miejsca, w których pracujesz, ale nie zwalnia z obowiązku pracy właśnie. Ktoś, kto nie poświęca na rozwój własnego biznesu (a także rozwój osobisty) chociażby kilku godzin dziennie po prostu nie może liczyć na pozytywne rezultaty swojej pracy! Rozpatrując marketing sieciowy tylko z perspektywy dużych pieniędzy, wolności finansowej czy niezależności w innych aspektach życia, nie osiągniemy w ten sposób sukcesu. Wszystko wymaga pracy i systematyczności, a także – przede wszystkim – podejmowania wyzwań i działania. Pieniądze nie biorą się znikąd, na wszystko trzeba zapracować. Także w network marketingu, który dodatkowo, jako model własnego biznesu, wymaga również umiejętności organizacji swojego czasu i planowania oraz robienia obrotu.

1 komentarz
  1. Anna Michalska

    Artykuł ciekawy i znany mi z tego, że narzędzia poznałam, poradniki napisałam, ale nie wiem jak tych klientów mam pozyskiwać, czyli co jest konieczne, a na co tracę czas bo w sieci jestem obecna w wielu miejscach, ale nie wiem jak to “upiąć” , aby klienci byli zainteresowani moimi publikacjami, pozdrawiam, Anna Michalska z Lublina.

    Odpowiedz

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poznaj nasze sprawdzone metody

Tu jesteśmy

Send this to a friend