Artykuły

Firmowy profil na facebooku dla początkujących

Prowadzenie firmowego profilu na facebooku może być początkowo wyzwaniem, nawet jeśli na co dzień korzysta się prywatnie z mediów społecznościowych. Nie istnieje uniwersalna metoda wzbudzenia zainteresowania użytkowników. Wiele zależy od profilu działalności firmy, specyfiki grona odbiorców, do których ma trafić przekaz. Liczy się również czas czy budżet, który ma się do zagospodarowania w tym celu. Można jednak zaproponować kilka ogólnych działań, które mają szansę się sprawdzić.

Dobre wrażenie przede wszystkim

Jak to zwykle bywa w życiu niechlujstwo nie popłaca.  Nieostre, kiepsko zrobione zdjęcia, wpisy z błędami ortograficznymi czy nawet literówkami nie zrobią dobrego wrażenia. Nie wzbudzą też zaufania u potencjalnych klientów, którzy nie potraktują poważnie takiej firmy. Umieszczane materiały powinny prezentować wysoką jakość, to wzbudza zaufanie u odbiorców oraz być atrakcyjne wizualnie – o podstawa w odbiorze treści w mediach społecznościowych. Należy pamiętać, że pierwsze wrażenie jest decydujące, czy ktoś zacznie śledzić nasz profil.

Zaangażowanie społeczności

Zaangażowanie społeczności to główna siła napędowa rozprzestrzeniania publikowanych na profilu firmowym treści. Dlatego należy dołożyć starań, by pobudzić do działania fanów. Dzięki ich komentarzom, lajkowaniu, udostępnianiu zdjęć, linków informacja o firmie trafia do coraz większego kręgu odbiorców. Zachęcić do aktywności fanów można na różne sposoby: zadając pytania, zachęcając do publikowania własnych zdjęć na dany temat, organizując mini konkursy i głosowania.

Akcje wyłącznie dla fanów

Dobrym sposobem na zwiększenie statystyk na koncie firmowym jest organizowanie specjalnych akcji promocyjnych wyłącznie dla osób lubiących ten profil. Dla sklepów internetowych mogą to być jakieś kody rabatowe czy zniżki na wybrane produkty z asortymentu.

Materiały autorstwa fanów

Osoby obserwujące profil nie tylko odbierają publikowane na nim treści, lecz mogą również przyczynić się do ich generowania. Przykładowo organizując konkurs na zdjęcie skojarzone z marką firmy można uzyskać kilkanaście czy nawet kilkadziesiąt opublikowanych nietuzinkowych ujęć, stanowiących swoistą reklamę dla firmy. To co się spodoba innym obserwującym, albo ich znajomym będzie dalej publikowane dziesiątki czy setki razy i spirala sama się nakręca.

Aktywność administratora w komentarzach

Dobrze widziana przez fanów jest reakcja na ich potrzeby, uwagi, sugestie. Dlatego osoba obsługująca profil powinna starać się brać aktywny udział w komentarzach, tzn. czytać je na bieżąco i wyłapywać sytuacje, w których może się włączyć i odpowiedzieć.

Okazyjne zawężanie grupy odbiorców

W niektórych sytuacjach korzystne jest zawężenie grupy odbiorców, np. gdy udostępniany materiał skierowany jest jedynie do pewnej grupy. Zwiększy to szansę na dotarcie do ludzi, którzy stanowią aktualny cel kampanii. Facebook daje ogromne możliwości personalizacji przekazu poprzez dobór grupy względem płci, wieku czy lokalizacji.

Pobudzenie kreatywności fanów

Zwykle świetnie sprawdzają się wszelkiego rodzaju konkursy, quizy, zwłaszcza wymagające pewnej dozy kreatywności. Pomocne może być także publikowanie najświeższych informacji w kontekście działalności firmy czy branży. Odpowiednio interesujące newsy zachęcą do komentarzy, których niekiedy trafność czy zawarty dowcip powodują lawinę następnych.

Działalność firmy „od kuchni”

Zaskakujące jest jak nawet najnudniejszy z pozoru biznes zyskuje na atrakcyjności, gdy zostanie interesująco zaprezentowany zza kulisów. Ciekawość ludzka nie zna granic i możliwość spojrzenia od drugiej strony na zamknięty do tej pory świat zawsze ma w sobie coś pociągającego. Warto to wykorzystać i od czasu do czasu dodać kolejne odsłony.

Nowi odbiorcy – nowe możliwości

Prowadzić firmowy profil na portalu społecznościowym można prowadzić na dwa sposoby, by przyciągnąć nowych odbiorców. Pierwszy to postawienie na nowatorstwo, niebanalne efekty wizualne i nietuzinkowe pomysły angażowania fanów, odmienne od tych, które istnieją na innych stronach. Drugi to skupienie się na sprawdzonych, podpatrzonych rozwiązaniach, ale w sposób wyróżniający się  jakością.

2 komentarze
  1. Piotr

    Super, czegoś takiego potrzebowałem

    Odpowiedz
  2. Joanna Pieklik

    Social media wciąż wymagają od nas ciągłej pracy i poznania by się utrzymać na topie 🙂

    Odpowiedz

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poznaj nasze sprawdzone metody

Tu jesteśmy

Send this to a friend