Artykuły

Jak budować ciepły rynek przez Internet?

Wydaje się, że większość ludzi już w obecnych czasach doskonale zdaje sobie sprawę z tego, jak wygląda rynek i że wiele spraw odbywa się online. Wyróżniamy rynek tzw. ciepły i zimny. Ciepły rynek to ogół ludzie, którzy nas kojarzą. Są to zatem rodzina, przyjaciele, znajomi oraz ludzie, których spotkaliśmy w pracy. Z kolei zimny rynek stanowią ci wszyscy, których nie znamy. W każdym marketingu przez Internet w pierwszej kolejności nacisk kładzie się na pracę z ciepłym rynkiem, bo mogą już być znajomi z Facebooka.

Jak współpracuje się z ciepłym rynkiem?

Wszystko w tej współpracy zależy od liczby i rodzaju kontaktów, które mamy na początku. Większość ludzi wyczerpuje dokładnie swoją ciepłą listę marketingową, którą stanowią przede wszystkim przyjaciele i rodzina przed końcem pierwszego miesiąca działania w strukturach marketingu online, bo nie biorą pod uwagę innych znajomych, których mają właśnie na Facebooku. Według firm zajmujących się marketingiem przez Internet, najbardziej skuteczne działania mogą być prowadzone właśnie na ciepłym rynku.

Jak stworzyć ciepły rynek?

Istnieje jednak pewien podstawowy szczegół, o którym nikt nie wspomina. Innymi słowy, konieczne jest stworzenie ciepłego rynku. Jest to również jeden z powodów, dla których ludzie tak usilnie walczą po pierwszym miesiącu, ponieważ prawie zawsze traci się wielu klientów i wówczas nie do końca wiadomo, co powinniśmy robić dalej.

Podstawą w biznesie jest lista kontaktów.

W zasadzie stanowi ona fundament praktycznie każdego działania, jeśli chcemy coś osiągnąć. Lista ta musi być jednakże stale rozwijana, a jeśli jest już ona wyczerpana, powinniśmy zbudować nową od podstaw. Co do listy online to s nieograniczone możliwości.

Gdzie i jak zacząć tworzyć nową listę?

Odpowiedź na to pytanie znajduje się na zimnym rynku. Należy jednak w pierwszej kolejności podkreślić, że szukanie kontaktów z wykorzystaniem książki telefonicznej lub kupno odpowiedniego adresu e-mail i wysyłanie za jego pośrednictwem spamu potencjalnym klientom nie działa. Możemy tylko przez to narazić się na dosyć wysokie koszty. Dlatego najlepszą listą w obecnych czasach jest Facebook, gdzie tam masz praktycznie niewyczerpujące się zasoby ludzkie, bo jest tam 15 000 000 polaków.

Jaki ma wpływ marketing online na ciepły i zimny rynek?

Jest on biznesem opartym na relacjach, więc samo wywołanie zimnego rynku nie przyniesie żadnych pożądanych przez nas rezultatów. Naszym zadaniem będzie w tym miejscu głównie rozgrzać zimny rynek. Można to zrobić na dwa sposoby. Pierwszym z nich jest poznanie nowych ludzi, nawiązanie odpowiednich relacji międzyludzkich, a następnie przedstawienie im wszystkich możliwości biznesowych. Druga metoda jest podobna do pierwszej, ale działamy w tym przypadku przez Internet i tu skupiamy się na Facebooku.

Polecany wybór

Zaleca się mimo wszystko zajmowanie się sprawami biznesowymi twarzą w twarz, bezpośrednie spotykanie się z ludźmi, z którymi chcielibyśmy współpracować. Chodzi w tym miejscu o budowanie relacji i kolekcjonowanie odpowiednich kontaktów. Marketing online jest w tej sytuacji też dobrym narzędziem, bo możesz to robić poprzez takie platformy jak Zoom czy Skype.

Co wybrać?

Po pierwsze, chodzi o koszty i możliwości. Jak zapewne łatwo zdać sobie sprawę, pierwsza metoda wymaga od nas udania się na określone miejsce, a wszystko po to, aby się poznać, wymienić opinie, nawiązać relacje z maksymalnie kilkoma osobami naraz. Powoduje to, rzecz jasna, stosunkowo duże koszty i stwarza nieduże możliwości pozyskiwania partnerów biznesowych.
Marketing to przede wszystkim liczby. Wyłącznie ilość generuje jakość. Innymi słowy, trzeba przedstawić daną sprawę bardzo wielu ludziom, zanim dotrzemy do tych, którzy będą tym wszystkim zainteresowani.

Zalety budowania rynku ciepłego przez Internet

Jak się zapewne łatwo domyśleć, wszelkie koszty działania online są właściwie minimalne lub zerowe. Warto najpierw zainteresować się tym, ile kosztuje wysłanie wiadomości e-mail czy nawiązanie relacji na Facebooku. W tym przypadku nasze pole manewru jest już w zasadzie nieograniczone. Codziennie miliony ludzi poruszają się po Internecie w poszukiwaniu różnego rodzaju informacji. Ponadto, wielu ludzi chciałoby poznać naszą opinię na wszystkie określone tematy, a także przedmiot naszej działalności lub z nami pracować. Internet jest zdecydowanie lepszym narzędziem do tworzenia list kontaktów i nawiązywania wszelkich relacji.

1 komentarz
  1. Jolanta Kin

    Pracując z listą kontaktów w internecie mamy możliwość poznać wielu wartościowych ludzi. Warto zaangażować się.

    Odpowiedz

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poznaj nasze sprawdzone metody

Tu jesteśmy

Send this to a friend