Artykuły

Jak budować struktury w internecie? Proces duplikacji

Marketing w internecie to coś, czego nie da prowadzić się efektywnie bez duplikacji. W odróżnieniu od tradycyjnej metody, chodzi przede wszystkim o to, aby szybko budować swój zespół i zwiększać zasięgi. Czym jest zatem duplikacja i w jaki sposób może ona okazać się pomocna dla Twojej działalności?

Duplikacja to powtarzalność działań. Najpierw Ty uczysz się od swojego lidera, co i jak trzeba robić, później samodzielnie realizujesz swoje obowiązki i powtarzasz je każdego dnia, a na końcu budujesz własny zespół, w którym członkowie uczą się od Ciebie i wprowadzają wymyślony wcześniej system pracy.

Niezależnie od tego, jaki jest Twój cel – czy chcesz zarobić sporo pieniędzy, czy chcesz zatrudnić kilkadziesiąt nowych osób – to wszystko będzie możliwe tylko dzięki duplikowaniu działań. Pozostaje tylko pytanie: jak budować struktury w internecie tak, aby mogły rozwijać się bez konieczności Twojego udziału? Możesz osiągnąć to poprzez wprowadzenie do swojej działalności każdego z 5 etapów, wspomagających procesy duplikacji.

Etap 1. Publikuj w internecie treści swojego autorstwa.

To podstawa duplikacji. Marketing w internecie nie może istnieć bez autorskich materiałów. Jeśli poważnie traktujesz swoją branżę i chcesz się w niej rozwijać, musisz przygotować się na konieczność poświęcenia wolnego czasu dla tworzenia treści. Możesz prowadzić bloga albo publikować posty na Facebooku. Ważne jest, żeby robić to regularnie i żeby materiały, które publikujesz były w jakiś sposób przydatne dla innych. Nie każdy post musi być edukujący dla odbiorcy, ale możesz masz do przekazania jakąś historię, która stanie się dla niego inspiracją? Pamiętaj, że to, jakiej jakości będą Twoje publikacje ma ogromny wpływ na wizerunek Ciebie i Twojej marki, dlatego podchodź do sprawy odpowiedzialnie i rozważnie.

Etap 2. Stwórz listę kontaktów.

Marketing w internecie ma ogromną zaletę: jesteś w stanie samodzielnie wybierać osoby, z którymi pracujesz. Żeby mieć z tego korzyści i stworzyć przyjazną atmosferę w swoim zespole, już przed rekrutacją i publikowaniem materiałów, zastanów się, jak wyobrażasz sobie współpracownika idealnego. Oczywiście, prawdopodobnie nie trafi się nikt, kto będzie spełniał wszystkie Twoje wymagania, ale w ten sposób jesteś w stanie przynajmniej mniej więcej określić typ osób, z którymi współpraca stanie się dla Ciebie przyjemnością. Dzięki mediom społecznościowym jesteś w stanie dotrzeć do swojej docelowej grupy klientów i partnerów.

Etap 3. Zachęcaj ludzi do swojej marki.

Bezpośrednie wiadomości do ludzi działają, ale tylko wtedy, jeśli wcześniej upewnisz się, że możesz zaoferować im coś, co spełni ich oczekiwania. Przeglądaj blogi innych, czytaj ich wpisy na Facebooku i staraj się być na bieżąco z tym, co dzieje się w Twojej branży i w dziedzinach jej pokrewnych. Zostawiaj komentarze pod publikacjami innych i pamiętaj, żeby zawsze były to szczere opinie i żeby zawsze dotyczyły tematu, jaki został poruszony w danym materiale. Następnie możesz zaprosić taką osobę do znajomych, nawiązać z nią kontakt, opowiedzieć czym się zajmujesz. I jeśli ktoś będzie zainteresowany, sam dopyta Cię o szczegóły. Tylko wtedy możesz pokazać zalety i możliwości, jakie daje prowadzenie marketingu w internecie. Nie wywieraj na innych presji i nie zmuszaj ich do współpracy, bo to tylko odstrasza.

Etap 4. Poproś o opinie na temat swoich produktów.

Jeśli ktoś skorzystał już z Twoich usług, poproś go, żeby dał Ci jakąś wiadomość zwrotną. Jeśli będzie to opinia pozytywna, być może uda Ci się ponownie zachęcić kogoś do skorzystania z oferty marki lub nawet do nawiązania z Tobą poważnej współpracy. Pokazanie innym, że interesujesz się ich zdaniem i obchodzi Cię to, co myślą na Twój temat, może zaprocentować na przyszłość. Będziesz kojarzyć się z sympatycznym i otwartym człowiekiem. Rozmawiaj z osobami w sposób nienachalny i nie staraj się robić bezpośredniej reklamy. Prowadź dyskusję tak, żeby ludzie sami dopytywali Cię o szczegóły.

Etap 5. Zamknij sprzedaż.

Jeśli w powyższych etapach nie pojawił się żaden problem i osoba nadal jest zainteresowana Twoją osobą, i produktami, jakie tworzysz, możesz zaproponować jej współpracę, a także zaoferować pomoc.

4 komentarze
  1. Krystyna Rzewnicka

    Nasz zespól rozwija się dzięki duplikacji, wprowadzamy do swojej działalności 5 w/w etapów wspomagających proces.

    Odpowiedz
  2. Agnieszka Andrzejuk

    Duplikacja to podstawa w marketingu. Ja na pierwszym miejscu w swoim zespole stawiam budowanie relacji

    Odpowiedz
  3. MAŁGORZATA KOSAKOWSKA

    Bez duplikacji nie osiągniemy zamierzonych wyników tylko poprzez uczenie i przekazywanie dalej mamy szansę na sukces.

    Odpowiedz
  4. Andrzej Jankowski

    Duplikacja gwarancją powodzenia. Naucz podstaw swoich poleconych.

    Odpowiedz

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poznaj nasze sprawdzone metody

Tu jesteśmy

Send this to a friend