Artykuły

Jak dobrać idealnego partnera biznesowego w Network Marketingu?

Wielu osobom wydaje się, że network marketing to branża, w której każdy może się odnaleźć i zarabiać naprawdę spore pieniądze. To poniekąd prawda — niezależnie od tego, jakie masz wykształcenie, kim jesteś z zawodu i w jakim jesteś wieku, możesz zostać dystrybutorem, który osiągnie ogromny sukces. Z drugiej strony jednak, jeśli ślepo w to wierzysz i nie zwracasz uwagi na to, kto pojawia się w twoim zespole, nigdy nie będziesz w stanie zbudować czegoś trwałego, co przyniesie satysfakcjonujące rezultaty.

Już na samym wstępie warto zaznaczyć, że rozbudowując swój zespół, musisz zwracać uwagę na swoje otoczenie, tzn. na swoich współpracowników. Jeśli będziesz zatrudniał do network marketingu tylko przypadkowych ludzi, szybko stracisz wiarę w jego sens i nie osiągniesz swojego celu. W poważnych firmach nie zatrudniają przecież na stanowiska kierownicze przypadkowych ludzi z ulicy, prawda?

Choć czasem może to wymagać nieco więcej czasu i wysiłku — naprawdę warto się poświęcić i bardziej skupić na kilku poniższych elementach, które pomogą rozwinąć biznes i wspiąć się na wyżyny network marketingu.

Wybieraj odpowiednich partnerów

Przede wszystkim, nie daj się zwieść, że network marketing jest dla wszystkich i prowadź selekcję swoich przyszłych partnerów biznesowych. Zastanów się, z jakimi ludźmi chciałbyś pracować, jakie muszą mieć cechy i kompetencje, i dopiero na tej podstawie wybieraj, z kim chciałbyś współpracować, a z kim niekoniecznie. Jeśli ktoś już na samym początku nie odpowiada twoim wymaganiom, to czas na pewno tego nie zmieni — zostanie tylko grupa zniechęconych ludzi, którzy będą mieć do ciebie żal. Przypadkowe osoby nie pomogą ci rozwinąć biznesu.

Jakie są korzyści z takiej selekcji?

W standardowych formach biznesu przedsiębiorcy stale ulepszają swoje oferty i podnoszą ich jakość, a także starają się znaleźć metody, które pomogą przyciągnąć odpowiedniego klienta — takiego, któremu produkt jest potrzebny, niezbędny do życia. Największym stymulatorem dla popytu na różnego rodzaju produkty jest marketing szeptany, dzięki któremu coraz to więcej klientów dowiaduje się o oferowanych towarach i usługach, nabywa je, a następnie polega swoim znajomym.

Network marketing opiera się na takiej samej zasadzie: klient chce mieć do czynienia z jak najlepszą jakością. A to, w jaki sposób zachowuje się osoba zatrudniona w twoim zespole ma nie tylko znaczenie dla niego, ale też dla całej grupy współpracowników. Jeśli ktoś codziennie psuje ci humor i nie możecie dojść do porozumienia — na pewno nie będziesz podchodził do swojej pracy z pasją i pozytywnym nastawieniem. Ani ty, ani twoi obecni partnerzy biznesowi.

Jak dobrać idealnego współpracownika?

Współpracownik to ktoś, kto oczekuje, że dzięki twojemu biznesowi będzie mógł zarabiać pieniądze — to jego kluczowe wymaganie względem network marketingu. A co on powinien zaoferować twojej firmie?

Przede wszystkim, idealny współpracownik to osoba, która może rozpocząć pracę jak najszybciej, dlatego też najlepiej jest wybrać kogoś z doświadczeniem w branży. Dobrze byłoby, gdybyś celował w grupę przedsiębiorców i dystrybutorów, mających problem, który mogą rozwiązać dzięki twojemu modelowi network marketingu.

Stwórz wirtualny wizerunek idealnego partnera, do którego będziesz kierował wszystkie swoje materiały, reklamy i oferty marketingowe.

Jak znaleźć idealnego klienta?

Nie skupiaj się na zaletach swoich produktów, a podkreślaj problemy, które można dzięki nim rozwiązać. Dzięki świadomości tego, co dokładnie oferujesz na rynku, będziesz w stanie łatwiej i szybciej dotrzeć do potencjalnych klientów.

Każdy towar czy usługa musi mieć jakąś określoną grupę docelową. Stworzenie wirtualnego awatara klienta pomoże jeszcze skuteczniej określić, w jakim wieku są osoby z tej grupy, gdzie mieszkają (na wsi czy w mieście), jakie mają wykształcenie, co lubią robić w wolnym czasie itd. To znacznie ułatwi prezentację produktów i pozwoli osiągnąć większe zyski — trzeba wiedzieć, komu i co warto zaoferować.

Naucz się odmawiać

Asertywność to bardzo pożądana cecha w network marketingu. To coś, co może znacząco wpłynąć zarówno na reputację twojego biznesu, jak i na opinie o network marketingu ogółem — dlatego też, jeśli ktoś nie spełnia twoich oczekiwań i wymagań, odmów mu współpracy. Nie przyjmuj do swojego zespołu osób nieodpowiadających postawionym kryteriom, niezależnie od tego czy są to potencjalni klienci, czy partnerzy biznesowi.

2 komentarze
  1. Anetta Wnuk

    Witam. Jedno jest pewne – dobrze pracuje się w zintegrowanej grupie, która posiada wspólny cel, misję i wizję sukcesu, każdego z jej członków. Praca wśród ludzi wspierających się wzajemnie, podnoszacych na duchu, pomocnych w nagłych sytuacjach. Dlatego nie jest obojętne, kim sie otaczasz i jakich ludzi przyjmujesz do zespołu. Niestety przyjaznych zachowań społecznych, zwykłej ludzkiej empatii nie jest tak łatwo się nauczyć, jak innych umiejętności typowo handlowych. Stąd nie bez znaczenia ważna jest wstępna rekrutacja jaką zwykle prowadzą pracodawcy. Pozdrawiam

    Odpowiedz
  2. Joanna Pieklik

    To prawda , ten rodzaj zarobku jest dla każdego, lecz , niestety , nie każdy się do tego nadaje.

    Odpowiedz

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poznaj nasze sprawdzone metody

Tu jesteśmy

Send this to a friend