Artykuły

Jak pozyskać lidera w network marketingu?

Osoby początkujące w network marketingu bardzo często wierzą w zapewnienia, które gdzieś przypadkiem przeczytali – najczęściej dotyczy to właśnie liderów. Nowicjusze myślą, że jeśli pozyskają 2-3 liderów do swojej grupy, będą mogli szybciej i lepiej się rozwijać. Jak się okazuje, jest to myślenie kompletnie błędne.

Dlaczego?

Ponieważ żeby pozyskać lidera i wiedzieć, jak robić to prawidłowo, najpierw samemu trzeba się nim stać! Oczywiście, nic nie dzieje się w trybie natychmiastowym i trzeba uzbroić się w cierpliwość.

Stawanie się liderem to pewien proces, ale dzięki cierpliwości i wytrwałości, będziesz mógł/a sprawniej pozyskiwać swoich współpracowników. Warto wiedzieć także, w jakim otoczeniu się znajdujesz i do jakiej kategorii należą ludzie z twojego środowiska. To pomoże ci obiektywnie ocenić, jak duże są twoje szanse na pozyskanie lidera w swojej branży.

1. Osoby, które wszystko negują

Kim konkretnie są takie osoby i co je cechuje? Do grupy ludzi, negujących wszystko, co związane z network marketingiem, należą wszyscy, którzy już na starcie uznają, że taki biznes to kłamstwo, obłuda i wykorzystywanie innych ludzi.

Często zdarza się, że osoby należące do tej kategorii piszą do autorów blogów o tematyce marketingu sieciowego wiadomości lub zostawiają komentarze pod postami. Opiera się to zwykle na wygłaszaniu swoich opinii, ale też na atakowaniu autorów – jak mogą robić coś takiego, taki biznes to same bzdury, kto może się na to nabierać.

Przede wszystkim, warto zdać sobie sprawę z tego, że nie trzeba tracić na takie osoby czasu i wszystkiego po kolei im wyjaśniać. Nie chcą – niech nie wierzą. Nie dyskutuj z takimi ludźmi i zajmij się tym, co dla ciebie i twojego biznesu najważniejsze.

2. Osoby, które ciągle czekają

Do tej kategorii zalicza się wszystkich, którzy nie są w stanie zrobić nic samodzielnie i do wszystkiego potrzebują kogoś w rodzaju koordynatorów. Stale szukają możliwości na dołączenie do jakiejś większej grupy, nauczenie się czegoś bez najmniejszego wysiłku. Czekają na kogoś, kto pokaże im plan, sposoby jego realizacji – kogoś, kto będzie ciągle prowadził ich za rękę.

Niestety, jak w każdym biznesie – trzeba coś poświęcić, by osiągnąć zamierzone rezultaty. Czasami jest to czas, czasami są to pieniądze. Wszystko jednak wymaga nakładu pracy. Jeśli należysz do tej grupy, lepiej zastanów się, ile znasz osób, które zbudowały własny biznes na żerowaniu na pracowitości innych? To się raczej nie zdarza, prawda? Im szybciej zrozumiesz, że nic nie dostaje się za darmo i nie ma żadnych magicznych przycisków, które zmienią twój świat, tym szybciej zaczniesz osiągać sukcesy i staniesz się liderem.

3. Osoby, które wątpią

W tej kategorii osoby znacznie chętniej podejmują jakiekolwiek działanie niż wiecznie oczekujący, jednak wszystko, co robią poddają w wątpliwość. Zastanawiają się nad sensem swojego biznesu, nad sensem tej czy innej strategii biznesowej. Wszystko analizują i czasem zdarza im się narzekać.

W network marketingu lider powinien uczyć się od najlepszych i wykorzystywać sprawdzone sposoby na swoje własne potrzeby, a w razie konieczności – nawet je modyfikować, by przynosiły mu lepszy zysk. Czasami pojawią się wątpliwości, ale nie można dać się temu całkowicie podporządkować i bać się próbować nowych rozwiązań.

4. Klienci, których zainteresował network marketing

To grupa, z której już bardzo szybko można awansować na lidera w network marketingu. Osoby z tej kategorii zaczynają swoją przygodę z marketingiem sieciowym dopiero po skorzystaniu z oferty jakiejś innej firmy, świadczącej usługi w tym zakresie. Coś, co kupili spodobało im się na tyle, że zaczynają się zastanawiać, jak to wszystko działa i w jaki sposób mogliby to wykorzystać dla swoich potrzeb. Są gotowi na zdobycie wiedzy, niedostępnej za darmo, a przede wszystkim: chcą się wszystkiego nauczyć i chłoną nowe umiejętności jak gąbka.

5. Osoby, które wygrywają

To oczywiście najlepsi kandydaci do pozycji lidera (o ile jeszcze nimi nie są). Współpraca z nimi to prawdziwa przyjemność – mają niezbędną wiedzę, umiejętności, szerokie grono znajomości biznesowych. Wiedzą, jak wykorzystać możliwości Internetu do rozwoju własnego biznesu i są gotowi na wprowadzanie nowych technologii i współczesnych rozwiązań marketingowych. Praktycznie wszyscy, należący do tej grupy, gdzie prowadzą swoje strony internetowe i docierają do swoich odbiorców m.in. dzięki blogowaniu, udzielaniu się w Social Media.

Pamiętaj, że lider przede wszystkim powinien zadać sobie pytanie, co wartościowego może zaoferować innym. Jego indywidualne korzyści powinny zejść na drugi plan – chyba, że nie chce prowadzić swojego biznesu zbyt długo…

2 komentarze
  1. Paulina Wierycz

    Barddo dobry artykuł

    Odpowiedz
  2. Anetta Wnuk

    Witam. Wydaje mi się, że do wszelkiego rodzaju rozwijających działań konieczny jest czas 🙂 Poznanie i utrwalenie nawyków wspierających codzienne działania. Ukształtowanie umiejętności, poznanie firmy i jej wartości. Zwykłe rozejrzenie się, poznanie produktów, kolegów, z którymi przyjdzie nam za chwilę współpracować. Praca w sieci powinna być zgodna z nami, wówczas pojawią się sukcesy i profity finansowe… których i Państwu, i sobie życzę 🙂 Serdecznie Pozdrawiam

    Odpowiedz

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poznaj nasze sprawdzone metody

Tu jesteśmy

Send this to a friend