Artykuły

Jak rozmawiać z potencjalnymi partnerami biznesowymi?

Większość osób, które mogłyby stać się twoimi partnerami biznesowymi, ma błędne wyobrażenie o network marketingu. Wydaje im się, że wszystko opiera się na sprzedawaniu ludziom produktów i manipulacji. Dlaczego? Bo znaczna część dystrybutorów właśnie na tym najczęściej się skupia. Zamiast przedstawić klientowi ofertę w nienachalny sposób, starają się sprzedać jak najszybciej i jak najwięcej, nie zwracając żadnej uwagi na to, czy dany klient jest w ogóle zainteresowany. Są nastawieni na cel: zarobić.

Ignorowanie klientów nigdy nie prowadzi do niczego dobrego. Potencjalny partner biznesowy musi czuć, że go szanujesz jego odczucia względem danej oferty. Jeśli dasz mu do zrozumienia, że akceptujesz jego brak zainteresowania produktem i po prostu przedstawisz jego cechy, bez nagabywania, prawdopodobnie szybciej zyskasz w nim swojego współpracownika. Nikt nie lubi, kiedy ktoś wywiera na nim presję i go do czegoś zmusza, a to błąd, który bardzo często popełniają dystrybutorzy. Tym samym więcej tracą niż zyskują – klient, który czuje się atakowany i odczuwa dyskomfort, raczej nie prędko zachce ponownie posłuchać o twojej ofercie. Agresywne metody sprzedaży nie działają.

Proponuj współpracę, a nie walkę

Klient doskonale zdaje sobie sprawę z tego, kiedy sprzedawca stosuje wszystkie wyuczone techniki sprzedaży, mające na celu podjęcie decyzji o zakupie. Wszystkie sztuczki jest w stanie zauważyć każdy przeciętny człowiek, dlatego nie próbuj sam stosować takich metod.  Jeśli dana osoba to twój potencjalny partner biznesowy, przestań traktować go jak rywala, którego musisz pokonać, by zacząć zarabiać. Zamiast walki zaproponuj klientowi współpracę. Jak to zrobić?

Jak zacząć współpracę?

Przede wszystkim z przeciwnika zmień się w zaufanego doradcę, który zna się na temacie, o którym mówi. Postaw się na miejscu klienta i odpowiadaj na wszystkie jego pytania w taki sposób, w jaki ty chciałbyś, by udzielono ci informacji. Daj mu zrozumieć, że to on ma być zadowolony z oferty i że ty też stoisz po jego stronie, starając się znaleźć rozwiązanie, które go zadowoli.

Pamiętaj, że ludzie są uprzedzeni do sprzedawców, zwłaszcza do tych działających w branży network marketingu. To właśnie przez dystrybutorów, wykorzystujących agresywne techniki sprzedaży, potencjalni klienci reagują tak negatywnie na jakiekolwiek próby kontaktu. Niezależnie od tego, z jaką ofertą będziesz się zwracał, musisz liczyć się z tym, że na samym początku napotkasz opór i niechęć. Nikt tego nie ukrywa. Co z tym zrobić? Najlepszym sposobem jest wykorzystanie dialogu podczas przedstawiania oferty. Nie staraj się wchodzić ludziom w słowo, nie przerywaj ich, słuchaj co mają do powiedzenia i odpowiadaj na ich pytania. Dzięki temu ludzie przestaną cię postrzegać jako typowego sprzedawcę. Przestaniesz być dla nich stereotypowy, a tym samym dasz sobie szansę na stworzenie dobrej relacji z potencjalnym klientem. To dobry krok do nawiązania współpracy.

Jak rozmawiać z potencjalnymi partnerami?

Zastosowanie poniższych 3 porad pomoże ci znacznie szybciej budować przyjacielskie relacje z klientami. Dzięki temu każdy potencjalny partner biznesowy będzie patrzył na ciebie przychylnym okiem – a to coś, do czego dążysz.

Pierwsza

Przestań myśleć o sprzedaży. To pierwszy i najważniejszy punkt. Dopóki nie zaczniesz myśleć o ludziach jak o obiektach, którym trzeba sprzedać jak najwięcej, będzie ci bardzo trudno znaleźć kogoś do współpracy. Zamiast oferowania czegoś bez przygotowania, najpierw zastanów się, w jaki sposób możesz stworzyć atmosferę zaufania, która pozwoli ci poznać oczekiwania i potrzeby klienta. W ten sposób będziesz mógł lepiej poznać jego życiową sytuację i zaproponować rozwiązanie idealne dla niego.

Druga

Stwórz listę problemów, które rozwiązuje twoja oferta. Jeśli nie masz pełnej świadomości tego, w jakich sytuacjach twoje produkty mogą się przydać, nigdy nie będziesz wiedział komu i jak je sprzedać. Ludzie kupują te rzeczy, które pomagają im pokonać trudności i jeśli masz coś, co możesz im zaoferować w ramach rozwiązania ich problemów – podziel się tym z nimi. Większość z nich na pewno będzie zainteresowana, a nawet jeśli ktoś nie będzie chciał skorzystać z twojej propozycji, potraktuj odmowę z szacunkiem. Nie staraj się nikogo na siłę zmuszać do swojej oferty.

Trzecia

Zadawaj dużo pytań. Dzięki temu szybciej poznasz nastawienie klienta do swojej oferty, bez konieczności wywierania na nim presji. Jeśli wiesz, jakie problemy ma twój potencjalny klient, wpleć je w to pytanie tak, by nie czuł się osaczony, a jednocześnie pokaż mu, że twoja oferta może mu pomóc.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poznaj nasze sprawdzone metody

Tu jesteśmy

Send this to a friend