Artykuły

Jak zacząć pracę w network marketingu, żeby nie skończyła się porażką w ciągu 6 miesięcy?

Praca w network marketingu na pierwszy rzut oka może wydawać się bardzo łatwa i przyjemna. Przynajmniej tak przedstawiają ją zazwyczaj potencjalnym współpracownikom dystrybutorzy firm, działających w marketingu internetowym. W rzeczywistości jednak, kiedy nowa osoba dołącza do zespołu, bardzo szybko się zniechęca – bo nie wszystko wygląda tak, jak zakładali na początku. Bardzo często sukcesu nie odnoszą ludzie bardzo pracowici, którzy z wielkim zaangażowaniem podchodzą do wszystkich wykonywanych obowiązków. Choć starają się z całych sił, nie umieją przezwyciężyć pojawiających się trudności. Dlaczego tak się dzieje i jak to zmienić?

Przede wszystkim, trzeba zrozumieć, że network marketing to też biznes. To nie tylko spotykanie się z ludźmi i przekazywanie informacji na temat oferty, ale równie ciężka praca co w przypadku stacjonarnej działalności. To właśnie mylne wyobrażenia, które krążą o network marketingu sprawiają, że ten biznes kojarzy się z łatwym i przyjemnym sposobem na zarabianie. Początkującemu dystrybutorowi wydaje się, że wystarczy wykonać zaledwie kilka telefonów, by zarobić przyzwoite pieniądze i wszystko już dalej pójdzie z górki. Tymczasem, codzienność w network marketingu wygląda zupełnie inaczej.

Głównym błędem, który powoduje zniechęcenie i który sprawia, że nowicjusze ponoszą porażki jest skupianie się na samej sprzedaży i na nauczeniu się jej technik. Nikt nie przygotowuje dystrybutora na to, że klient może po prostu nie być zainteresowany daną ofertą czy projektem i nikt nie uczy go, co zrobić w takim przypadku. A większość osób, która podejmuje się współpracy z firmą działającą w branży network marketingu nie chce być obarczona obowiązkiem sprzedawania produktów. Wykorzystywanie sprzedaży bezpośredniej jako jedynego elementu sprzedaży towarów powoduje, że cała praca staje się wymagająca i nużąca – nic więc dziwnego, że większość dystrybutorów rezygnuje po upływie 3 czy 6 miesięcy od rozpoczęcia współpracy.

Co zrobić, żeby ułatwić sobie pracę?

Naucz się cyklu marketingowego i wprowadź go do swojego biznesu. Czym jest cykl marketingowy? To 5 następujących po sobie etapów, które trzeba realizować prowadząc biznes – oczywiście, jeśli chcesz odnieść sukces. Na początku zacznij od pozyskiwania nowych kontaktów, dzięki którym zbudujesz bazę do dalszych działań. Kolejnym krokiem jest jest tzw. follow up, czyli ponowny kontakt z osobami, które wcześniej wykazały zainteresowanie twoim produktem, projektem. Później przychodzi czas na prezentację projektu. Dzięki temu można nawiązać współpracę z nowymi osobami, czyli przeprowadzić rekrutację, po której następuje szkolenie nowych osób.

Nie bój się innowacji. Kiedy już opanujesz wszystkie podstawy marketingu, zacznij wprowadzać nowe, innowacyjne metody, dzięki którym biznes zacznie się rozwijać. Praca w network marketingu wymaga ciągłej nauki i zdobywania kolejnych umiejętności. Dopiero kiedy poznasz system, który używa twój zespół, możesz zacząć proponować nowe rozwiązania, które będą generować większy przychód.

Przyciągnij do siebie klientów. To najwygodniejsza sytuacja, kiedy klienci sami przychodzą do ciebie i pytają o twoje oferty. Niestety, na początku przygody z network marketingiem nie będzie to normą. Żeby zdobyć możliwość przyciągania klientów do swoich ofert bez konieczności wyszukiwania ich samodzielnie, zacznij korzystać z mediów społecznościowych. To najlepszy sposób na docieranie do większej grupy ludzi. Równie dobrym pomysłem jest założenie bloga i dzielenie się z innymi swoim doświadczeniem w danej branży.

Stwórz swój wizerunek eksperta. W tym celu najlepiej wykorzystać właśnie internet. Publikuj treści i materiały własnego autorstwa, które nie tylko będą przydatne dla innych, ale też sprawią, że zaczniesz być postrzegany jako ekspert. Ludzie lubią mieć kontakt z kimś, kogo uważają za autorytet. Praca w network marketingu jest znacznie przyjemniejsza, kiedy wykorzystujesz do promowania swojego biznesu wszelkie możliwe drogi, a nie opierasz wszystkiego na sprzedaży bezpośredniej. Kiedy stworzysz już swoje miejsce do którego ludzie będą stale zaglądać, będziesz na wygranej pozycji względem innych początkujących dystrybutorów, liderów.

5 komentarzy
  1. Agnieszka Andrzejuk

    W marketingu sieciowym kontaktowanie to podstawa pracy każdego dnia. Bardzo ważne jest też Nasze pozycjonowanie się jako eksperta profesjonalisty w branży marketingu sieciowego. Jest to proces długofalowy i to przyniesie Nam najlepsze efekty finansowe i rozwój biznesu marketingu sieciowego

    Odpowiedz
  2. Krystyna Rzewnicka

    Dobry artykuł dla osób zaczynających swoją przygodę z network marketingiem. Każdy kto przejdzie sumiennie wszystkie etapy, nauczy się cyklu marketingowego, odniesie sukces.

    Odpowiedz
  3. Łukasz Szecówka

    Witam wszystkich czytelników w artykule zawarte same dobre wskazówki dla początkujących. Jeśli chcesz wiedzieć więcej jak poruszać się w tym biznesie lub jakich błędów nie popełniać skontaktuj się ze mną z przyjemnością pomogę osobą które zaczynają, sam rok temu byłem taką osobą. Pozdrawiam serdecznie polecam ten i wiele innych artykułów w MEGA LIDER 🙂

    Odpowiedz
    • Grażyna

      Właśnie zaczynam przygodę z marketingiem sieciowym każda rada będzie dla mnie cenna

      Odpowiedz
  4. Danuta Szymańska

    Świetny artykuł 🙂 Sukces w marketingu zależy tylko i wyłącznie od Ciebie 🙂
    Polecam 🙂

    Odpowiedz

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poznaj nasze sprawdzone metody

Tu jesteśmy

Send this to a friend