Artykuły

Landing page – co to jest i do czego służy?

Mówiąc najprościej, landing page to strona, dzięki której możesz przyciągnąć do swojej działalności więcej klientów. To coś, co pozwala na promowanie produktów i usług wszystkim klientom, którzy wyrażą zainteresowanie twoją ofertą. Landing page tworzy się tylko w jednym celu: dla zachęcenia osoby odwiedzającej stronę do pozostawienia swojego adresu e-mail i wyrażenie zgody na nawiązanie kontaktu drogą elektroniczną.

Ze względu na to, że landing page służy tylko do zbierania maili od potencjalnych klientów, na takiej stronie nie należy umieszczać żadnych rozpraszaczy w postaci reklam czy długich opisów – to tylko odwraca uwagę i sprawia, że cel, dla którego została stworzona jest mniej czytelny. Im mniej informacji na stronie, tym lepiej.

Dlaczego warto korzystać z landing page?

Landing page jest świetnym rozwiązaniem dla wszystkich przedsiębiorców. Jeśli założysz taką stronę, prawdopodobieństwo tego, że ktoś zainteresuje się twoją ofertą, jest znacznie większe. Raczej rzadko ludzie zamawiają rzeczy od razu po zobaczeniu ich w internecie. Jedna wizyta, nawet na najlepszej stronie www, z interesującym i ciekawym opisem produktu, nie wystarczy, by klient podjął decyzję o zakupie.

Osoby, które pierwszy raz wchodzą na jakąś, podchodzą do proponowanych tam towarów i usług nieco z dystansem. To zrozumiałe, bo nie mają wystarczającego zaufania do rzeczy, które się tam znajdują i nie posiadają wystarczającej wiedzy, która pomogłaby im W takich sytuacjach rozwiązaniem jest właśnie utworzenie landing page i zebranie danych kontaktowych. Dzięki tym informacjom możesz kontaktować się mailowo z ludźmi i budować z nimi relacje, niezwykle potrzebną w biznesie internetowym do rozwoju i zwiększania sprzedaży. To sposób budowania zaufania do marki.

Landing page – jak ma wyglądać?

By osiągać maksymalne korzyści maksymalne korzyści z landing page, strona musi mieć określoną strukturę. Oprócz podstawowych elementów, jakimi są nagłówek, tekst oferty, zachęta do działania i formularz subskrypcji, warto umieścić na dole strony odnośnik do polityki prywatności oraz numer kontaktowy.

Nagłówek

Dlaczego nagłówek jest tak istotny? To najważniejsza część, która zadecyduje o tym, czy osoba, która ją odwiedza, zostanie na dłużej czy szybko opuści stronę. Bez dobrego nagłówka możesz mieć pewność, że większość osób nawet nie dotrze do tekstu głównej oferty, bo po prostu ich nie zainteresujesz. Dla nagłówków najczęściej stosuje się kolor czerwony. Nagłówek to najczęściej jedno lub dwa przyciągające uwagę zdania o silnym emocjonalnym zabarwieniu.

Teksty oferty

Forma oferty głównej także powinna być napisana w interesujący sposób i zachęcać do bliższego zapoznania się z marką, a jednocześnie zawierać krótki, ale wzbudzający ciekawość, opis korzyści. W takim tekście wszystkie słowa kluczowe powinny zostać pogrubione. Warto zwrócić uwagę także na sam aspekt wizualny. Tekst powinien zostać podzielony na kilka akapitów nie dłuższych niż 3-4 zdania. Długi, nieprzejrzysty tekst może być odstraszający dla potencjalnych klientów.

Zachęta do działania

Czym jest działanie na stronie landing page? To oczywiście pozostawienie swojego adresu e-mail, który pozwoli ci na bardziej bezpośredni kontakt z klientem. Najczęstszy błąd, który pojawia się w strukturze elementu, jakim jest zachęta do działania, to używanie sformułowań typu: aby dowiedzieć się więcej, podaj swój adres mailowy; sprawdź, co możesz zrobić, podając swój mail, itd. Zamiast tego o wiele lepszym, skuteczniejszym rozwiązaniem jest stworzenie pragnienia posiadania jakiegoś produktu lub wiedzy, do których dostęp będzie możliwy po zapisaniu się do formularza. W tym celu staraj się używać konstrukcji takich jak:

  • Ten jeden prosty trik pomoże Ci…
  • Chcesz coś zmienić? Zrób to już dziś!
  • To prosty sposób na…
  • Pobierz plik, który pomoże Ci…

Konwersja landing page

Aby podnieść współczynnik konwersji landing page, zastosuj na swojej stronie przynajmniej jeden z poniższych elementów:

  • Personalizacja. Dzięki zamieszczeniu na stronie swojego zdjęcia lub krótkiego opisu może znacznie podnieść zaufanie odbiorców twojej oferty. Brak anonimowości jest jak najbardziej na plus.
  • Kolor tekstu. Nie staraj się zamieszczać na stronie opisów w różnych kolorach. Czarny kolor na białym tle i czerwony nagłówek to minimalizm, który sprawi, że odwiedzający stronę podświadomie będą traktować Cię jak profesjonalistę.
  • Dodatkowy gratis. Używanie w swojej ofercie słów darmowy czy bezpłatny korzystnie wpływa na zainteresowanie ze strony potencjalnych klientów. Zastanów się, czy możesz zaoferować coś jako bonus, np. ciekawy kurs tematyczny, raport lub ebook.
  • Edycja limitowana/czasowe ograniczenie oferty. Ludzie chętniej korzystają z usług, których dostępność jest w jakiś sposób ograniczona. W ten sposób czują się wyróżnieni.

1 komentarz
  1. Andrzej Jankowski

    Działa. W wielu sytuacjach niezastąpione !!!

    Odpowiedz

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poznaj nasze sprawdzone metody

Tu jesteśmy

Send this to a friend