Artykuły

Na czym polega automatyzacja procesów biznesowych?

Automatyzacja procesów biznesowych jest już obecna w każdej dziedzinie. Większość przedsiębiorców decyduje się na automatyzację z jednego prostego powodu, jakim jest wygoda. Dzięki automatyzacji znaczna część pracy zostaje wykonywana dzięki specjalnym sprzętom lub technikom działania. Wszystko ma związek z rozwojem technologi. Czym jest automatyzacja procesów biznesowych i jak można wykorzystać ją w network marketingu?

Definicja automatyzacji

Definicja automatyzacji jest niezwykle prosta. To wszystkie działania, które mają na celu zastąpienie, ulepszenie lub przyspieszenie pracy, wykonywanej przez człowieka, przy pomocy maszyn lub sprzętów. Automatyzacja procesów biznesowych zadomowiła się już w Polsce na dobre. Chociażby fakt tego, że nie trzeba pisać po kilka maili tej samej treści do różnych osób, jest już wystarczającym dowodem na istnienie i potrzebę automatyzacji. Przedsiębiorcy, zamiast wysyłać potwierdzenia przelewów i informacje o wysyłce towaru mogą korzystać z systemów, wysyłających wiadomości do klientów automatycznie. Twórcy internetowi, zamiast odpowiadać na pojedyncze wiadomości, w których ludzie zdają te same pytania, mogą po prostu stworzyć jeden materiał i wysłać go do wszystkich swoich odbiorców, niezależnie od tego, gdzie się znajdują.

Czym jest automatyzacja procesów biznesowych?

Już na początku warto zaznaczyć, że automatyzacja procesów biznesowych nie może mieć miejsca w przypadku biznesów tradycyjnych, stacjonarnych. Główną zaletą działalności internetowej jest właśnie możliwość wykorzystania samego internetu do ułatwienia sobie pracy. Czy to nie wspaniałe, że wszystko, co stworzysz tylko raz, możesz wykorzystywać później w nieskończoność? O ile tylko dany materiał porusza ponadczasowy temat i jest przydatne dla większej ilości ludzi.

Marketing sieciowy nie jest jednak aż tak łatwy do zautomatyzowania. Dlaczego tak się dzieje? Przede wszystkim, automatyzacja działań w network marketingu jest dosyć czasochłonna. Dodatkowo, jednego z ważniejszych czynników, czyli kontaktu z ludźmi i budowania z nimi relacji, po prostu nie da się zautomatyzować. Ludzie nie chcą odczytywać tych samych formułek, nie lubią mieć wrażenia, że nie rozmawiają z prawdziwym człowiekiem – szczególnie, jeśli chodzi o nawiązywanie współpracy. Dopóki nie nauczysz się, jak rozmawiać z ludźmi, jak zainteresować ich swoją osobą i swoją działalnością w nienachalny sposób, żadna automatyzacja procesów biznesowych ci nie pomoże.

Od czego zacząć wprowadzanie automatyzacji?

Jeśli chcesz zautomatyzować pewne procesy swojej internetowej działalności, musisz przede wszystkim skupić się na kilku podstawowych czynnikach, dzięki którym będzie to możliwe i skuteczne.

Zacznij budować relacje.

Pamiętaj, że media społecznościowe mogą posłużyć ci do rozwoju własnego biznesu. Nie traktuj ich po macoszemu, jako element służący tylko do reklamy i zbierania ludzi. Być może nawet nie zdajesz sobie sprawy z tego, jakie możliwości dają serwisy społecznościowe. Dzięki nim możesz rozmawiać ze swoimi znajomymi, budując głębsze relacje, a także poznawać zupełnie nowe osoby, które mogą stać się twoimi potencjalnymi partnerami biznesowymi.

Żeby budowanie relacji było jak najbardziej efektywne, zacznij dzielić się z innymi swoją wiedzą, umiejętnościami i doświadczeniem. Dzięki temu możesz zainteresować innych swoją osobą i sprawić, że zaczną postrzegać cię jako człowieka z niezbędnymi kompetencjami, które pomogą rozwiązać ich problemy – w ten sposób tworzysz trwałe relacje na przyszłość.

Stwórz swoją markę.

Najlepszym sposobem na budowanie swojej marki i tworzenie swojego wizerunku eksperta jest założenie i prowadzenie bloga. Początki mogą być trudne, ale nie warto się zniechęcać. Dzięki stworzeniu bloga dajesz się lepiej poznać ludziom i pokazujesz im, jakim jesteś człowiekiem. Dodatkowo, tworząc przydatne i interesujące materiały, stale poszerzasz grono swoich odbiorców, którzy mogą zainteresować się współpracą z tobą (i sami mogą do ciebie w tej sprawie napisać). Im więcej ludzi zacznie czytać twoje posty, tym bardziej rozpoznawalny się staniesz, a w rezultacie zaczniesz kojarzyć się z daną branżą. Twoja marka stanie się ważna.

Korzystaj z listy mailingowej.

Jeśli tylko nie będziesz korzystać z wiadomości w stylu spam, które będą zasypywać skrzynki innych ofertami współpracy i reklamami twoich produktów i usług, lista mailingowa może okazać się dla ciebie wielką szansą. Staraj się wysyłać innym tylko te informacje, które mogą ich zaciekawić. Najlepiej, by w pośredni sposób nawiązywały do tego, co robisz lub jakoś łączyły się z twoją branżą. Miej też na uwadze, że w przypadku listy mailingowej znacznie ważniejsza jest jakość niż ilość.

1 komentarz
  1. Krystyna Rzewnicki

    Oczywiście, budowanie relacji i tworzenie własnego wizerunku eksperta w mediach społecznościowych, to podstawa.

    Odpowiedz

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poznaj nasze sprawdzone metody

Tu jesteśmy

Send this to a friend