Artykuły

Potęga internetu w biznesie

Internet to narzędzie, które zrewolucjonizowało ludzkie życie w każdej dziedzinie. Dał nam wiedzę, której nie da się wyciągnąć z książek. Dał nam możliwości kontaktu ze znajomymi na całym świecie. To dzięki niemu można sprawnie planować podróże w odległe zakątki świata. Internet zmienił nasze życie prywatne, ale również zawodowe. Firma, która nie ma strony internetowej, to po prostu nie istnieje. Ponadto, coraz częściej przedsiębiorcy decydują się na założenie sklepu internetowego zamiast sklepu stacjonarnego. Biznes online okazuje się być bardziej dochodowy niż tradycyjna sprzedaż, która jeszcze do niedawna dominowała na rynku.

SZYBKI START

Zamiast szukać odpowiedniego lokalu do wynajęcia, prowadzić rekrutacje, zatrudniać pracowników, potem urządzić wnętrze i zaopatrzyć magazyn, można po prostu zacząć biznes online. Takie przedsięwzięcie jest oczywiście obarczone ryzykiem, gdyż internet jest wymagającym kanałem biznesowym. Jednak aktywność online, początkowe koszty działalności oraz możliwość dynamicznego rozwoju należą niewątpliwie do zalet tego biznesu. Ponadto, od samego początku nasza działalność ma zasięg globalny.

Oferta będzie prezentowana dokładnie tak, jak tego chcemy. Możemy mieć klientów z każdego kontynentu. Odbiorcy mają nieograniczony czasowo dostęp do oferowanych przez nas zasobów. Zamówienia mogą wpływać o każdej godzinie. To przekłada się na szybszą realizację zamówień oraz stały monitoring procesów. Oczywiście nasz biznes nie musi istnieć tylko w internecie. To może być dodatkowy kanał komunikacji z odbiorcami naszych usług czy produktów. Przyszłość pokaże, czy ten kanał stanie się dominującym miejscem sprzedaży prezentowanych zasobów.

SPRZEDAŻ – EFEKTYWNA KONTROLA KOSZTÓW

Każda wykonana transakcja, każde zamówienie, reklamacja czy zwrot, to bardzo ważne źródło danych. Co więcej, wiadomości czy pytania od klientów to również cenne informacje. W internecie czas płynie o wiele szybciej. Klient dostaje to, co zamówił, i od razu ma możliwość wyrażenia swojej opinii. Bardzo szybko można się zorientować, co cieszy się popularnością, na co odbiorcy się skarżą, czego jeszcze brakuje, co nie działa. Dzięki temu przedsiębiorca zna dokładnie koszty działalności na każdym etapie i wie, w co musi zainwestować. Jest to szczególnie kluczowe na początku, gdy firma nie ma jeszcze wyrobionej i pewnej pozycji na wirtualnym rynku.

WYNIKI – AKCJA, REAKCJA, POPRAWA

Wszystkie kluczowe dane są dostępne w czasie rzeczywistym. Nie jest potrzebne bardzo kosztowne oraz specjalistyczne oprogramowanie. Większość zestawień czy sprawozdań można wygenerować w ciągu kilku minut. To daje nieporównywalną przewagę nad tradycyjną formą komunikacji i sprzedaży, która wymaga zbierania danych z wielu źródeł i zajmuje to zdecydowanie więcej czasu. Internetowy biznes umożliwia natychmiastową reakcję i wdrożenie akcji naprawczych. Klienci doskonale znają swoje prawa i często wyrażają swoje opinie na blogach, w mediach społecznościowych oraz na forach dyskusyjnych. W internecie nic nie ginie, więc trzeba trzymać rękę na pulsie.

MOŻLIWOŚCI ROZWOJU

Biznes w internecie to idealne miejsce na eksperymenty. Poszerzanie działalności zazwyczaj kojarzy się z dużym ryzykiem i wysokimi kosztami. Natomiast internet umożliwia testowanie nowych produktów, ofert, rozwiązań w szybki i bezpieczny sposób. Na początku odbiorcami są dotychczasowi klienci. Dzięki dywersyfikacji mamy szansę poszerzyć grono odbiorców i umocnić swoją pozycję na rynku. Innowacyjność oraz kreatywność to niezbędna baza, by odnieść sukces w każdej branży. Internet daje nam również szansę na wdrażanie nowych strategii promocyjnych i marketingowych. Produkty czy usługi mogą być rewelacyjnej jakości, ale przez nieprawidłową komunikację ich sprzedaż nie rośnie. Stworzenie dobrego wizerunku oraz prowadzenie skutecznej kampanii reklamowej to nieodłączny elementu biznesu online. To, że nie widzimy naszego klienta, to nie oznacza, że jest łatwiej, wręcz przeciwnie. Wszystko musi być na bardzo wysokim poziomie.

2 komentarze
  1. Krystyna

    Skuteczna kampania reklamowa to nieodłączny element biznesu online.

    Odpowiedz
  2. MAŁGORZATA KOSAKOWSKA

    Mnie urzekła możliwość rozwoju jaką daje mi bycie w projekcie.Możliwość uczenia się od najlepszych,wiedza jaką nam przekazują jest bezcenna umożliwia nam prowadzenie naszego biznesu.

    Odpowiedz

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poznaj nasze sprawdzone metody

Tu jesteśmy

Send this to a friend