Artykuły

Pytania i odpowiedzi, które musisz poznać przed przystąpieniem do marketingu sieciowego

Marketing sieciowy, nazywany też MLM jest w Polsce bardzo popularny. Wiele osób interesuje się nim jako sposobem dorobienia do już pobieranej pensji z pracy na etat lub też chce w ten sposób zacząć tworzyć swój biznes. Jednak jak przed rozpoczęciem każdego projektu trzeba zadać sobie kilka pytań i ocenić czy warto inwestować swój czas w marketing sieciowy.

Najpierw zastanówmy się sami nad sobą: 

Czy kupilibyśmy ten produkt lub usługę?

Już to proste pytanie odpowie nam czy produkt/usługa mają szanse na rynku i czy jest na nie zapotrzebowanie teraz, oraz czy będzie w przyszłości.

A co z ceną czy nie jest zbyt wysoka i odstraszająca dla klientów? 

Nadal cena jest dźwignią handlu i wiele osób zwraca tylko na nią uwagę. Dlatego musimy mieć dobre ceny w stosunku do oferowanej jakości.

Czy łatwo jest sprzedać ten towar lub usług? 

Są produkty i usługi, które wyprzedają się na pniu, a są też takie, które wymagają przekonania klienta, że tego potrzebuje i na pewno odniesie z zakupu korzyść. Musisz mieć przekonanie, że dasz sobie radę z przekonaniem klienta do zakupu lub sprawdzić czy towar/usługa są łatwe do sprzedania.

Czy masz szansę na stałych klientów? 

Stali klienci i klienci powracający to podstawa każdego biznesu. Większość firm dzięki stałym klientom osiąga regularne zyski. Musisz przemyśleć czy produkt, który sprzedajesz ma szansę być kupowany regularnie przez te same osoby. Albo też jak to zrobić, aby mieć stałych klientów, którzy mimo, że na rynku są podobne oferty wrócą do Ciebie na kolejne zakupy.

Ważne jest też czy produkt lub usługa są proste w użyciu? 

Nikt nie lubi czytać instrukcji obsługi, więc nie licz na to, że sprzedasz rzeczy trudne w obsłudze, które wymagają zapoznania się z instrukcją i stosowania bardzo ściśle do jej zaleceń.

Czy będziesz sprzedawać produkt lub usługę, które są unikatowe i można je kupić tylko u Ciebie? 

Wciąż rynek niszowy świetnie funkcjonuje. Jeśli w ramach marketingu sieciowego możesz zaoferować coś unikatowego, ale jednocześnie potrzebnego i popularnego na rynku to już wygrałeś. Brak konkurencji jest największą przewagą na start. Zatem musisz sprawdzić czy produkt/usługa są ogólnodostępne czy dostęp do nich jest limitowany.

Z poprzednim pytaniem wiąże się jeszcze inne: 

Czy usługa/produkt mają zasięg międzynarodowy? 

Jest wiele produktów czy usług, które mogą być popularne także za granicą, gdzie można rozpocząć swoją działalność i otrzymywać wynagrodzenie w euro. Oczywiście potrzebne jest ustalenie innych cen, ale i tak najczęściej zarobisz na tym więcej niż ograniczając się tylko do sprzedaży na terenie Polski.

Czy firma inwestuje w nowe technologie, rozwiązania i rozwój? 

Jeśli tak to dobrze dla Ciebie, ponieważ w ciągu kolejnych lat możesz liczyć na napływ nowych produktów i usług do sprzedaży, na które będzie zapotrzebowanie na rynku.

Czy Ty uważasz, że produkt lub usługa są ekscytujące i chcesz o nim opowiadać? 

Jeśli Ciebie zainteresuje produkt to z pasją będziesz o nim opowiadać, a im większe zaangażowanie, tym większa skuteczność sprzedaży.

Czy rynek jest nasycony? 

Są takie rynki, gdzie jest wiele firm marketingu sieciowego, które mają swoich przedstawicieli i odnoszą sukcesy, ale nie ma szans na to, aby ktoś jeszcze na nim zarobił. Sprawdź samemu czy rynek przyjmie kolejne osoby.

Oprócz nasycenia trzeba sprawdzić wielkość rynku. 

Czy rynek nadal jest wystarczająco duży? 

Wąską branża zapewni sukces tylko wtedy, gdy my jako jedyni będzie na niej sprzedawać. W innym wypadku rynek musi być ogromny i ogólnodostępny, aby mieć zyski ze sprzedaży i zdobywać klientów.

A co z renomą i historią firmy? 

Renoma musi być poparta doświadczeniem lub szczerością. Nie ma sensu reklamować firmy jako doświadczonej, gdy istnieje od pół roku, bo żaden klient w to nie uwierzy.

A jak wygląda kwestia dochodu pasywnego? 

Wiele osób, gdy zbuduje swoją sieć kontaktów przestaje tak mocno się angażować samemu i osiada na dochodzie pasywnym. Nawet jeśli Ty nie działasz superaktywnie musisz mieć pewność, że Twoja grupa pozwoli Ci uzyskać stały dochód.

Czy produkty i usługi się zużywają? 

Jeśli tak to klienci wrócą po kolejne i masz szanse zyskać stałych klientów lub też nowych, którzy tym razem postanowili je nabyć w innej firmie.

Kto promuje firmę? 

Wiele firm z branży zatrudnia ambasadorów np. gwiazdy kina, znane blogerki i modeli. Jeśli firma ma „znaną twarz” to zdecydowanie lepiej jest odbierana i bardziej rozpoznawana.

Czy już wiesz co musisz sprawdzić przed inwestowaniem swojego czasu w MLM?

2 komentarze
  1. Jolanta Kin

    Tak. Produkt musi mieć wartość, korzystną cenę i musi być zużywalny.

    Odpowiedz
  2. Krystyna Rzewnicka

    Zainwestowałam swój czas w marketing sieciowy, gdyż wiem, ze warto.
    Jeśli jestesmy dobrymi ambasadorami, przyczyniamy się do rozwoju firmy i własnego.

    Odpowiedz

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poznaj nasze sprawdzone metody

Tu jesteśmy

Send this to a friend