Artykuły

Sprawdź, czy myślisz jak przedsiębiorca

Przedsiębiorca to osoba, która nie tylko powinna mieć określone cechy charakteru. Oczywiście, że charyzma i samodyscyplina są niezwykle ważnym elementem osobowości przedsiębiorcy, ale nie są one wystarczające do prowadzenia efektywnej działalności. Dobry przedsiębiorca to ktoś, kto ma już wypracowany system myślenia, dzięki któremu jest w stanie się rozwijać i wytrwale dążyć do osiągnięcia zamierzonego celu. Sukces to także umiejętne myślenie o drodze, która do niego doprowadzi. Sprawdź, czy myślisz jak przedsiębiorca i jeśli nie, zastosuj się do poniższych wskazówek, które pozwolą Ci to zmienić.

1. Nie działaj według schematów

Jeśli nadal opierasz swoją pracę o teorię i schematy, których nauczono Cię jeszcze długo przed tym, zanim udało Ci się otworzyć własny biznes, jest to prawdopodobnie powód, dla którego Twoja działalność stoi w miejscu. Zacznij patrzeć na problemy, które spotykają Twoją firmę nieco szerzej, zastanów się, co można zrobić inaczej niż dotychczas, czy są jakieś sposoby, które pozwolą Ci pokonać trudności znacznie szybciej niż przy użyciu starych metod. Nauczenie się kreatywnego myślenia będzie przydatne także w kontaktach z klientami i w organizowaniu promocji nowych produktów. Być może myśląc inaczej niż zwykle, uda Ci się wpaść na jakiś oryginalny pomysł, który zachwyci odbiorców?

2. Nie przestawaj się uczyć

Niezależnie od tego, ile lat prowadzisz już własną działalność, w Twojej głowie stale powinna być obecna myśl, że przedsiębiorca musi być gotowy na ciągłe zdobywanie nowej wiedzy. Świat się zmienia, zmieniają się także potrzeby Twoich klientów i techniki sprzedaży.

Przede wszystkim, zwróć uwagę na to, by nie czerpać informacji tylko z jednego źródło. Staraj się aktualizować swoją wiedzę w miarę możliwości, korzystając przy tym z różnych materiałów. Myśleć jak przedsiębiorca to wyrażać chęć ciągłej nauki i zdobywania nowych umiejętności.

3. Analizuj swoją ofertę

Zamiast zastanawiać się nad tym, co nowego można zaoferować klientom, pomyśl najpierw o tym, czy jest coś, co możesz ulepszyć w produktach, które obecnie produkuje Twoja firma. To szczególnie ważne, jeśli Twoje produkty nie sprzedają się zbyt dobrze. Być może wcale nie chodzi o ich jakość tylko o brak reklamy, która docierałaby do większej grupy odbiorców? Dopiero kiedy uda Ci się ulepszyć to, co już jest w Twojej ofercie, zacznij dostarczać swoim klientom nowe produkty.

4. Nie myśl o sukcesie jako o swojej zasłudze

Pamiętaj, że to, co dzieje się w firmie (zarówno sukcesy, jak i porażki) to zasługa całego zespołu, który z Tobą pracuje. Nie myśl, że wszystko, co udało Ci się osiągnąć byłoby możliwe bez pomocy innych osób. Nie ma ludzi, którzy znają się na wszystkim i tylko stworzenie dobrego, zgranego zespołu, w którym każdy wyróżnia się jakąś cechą i umiejętnością sprawia, że biznes może się rozwijać.

5. Nie bój się ryzykować

Pomijając fakt, że już samo założenie własnej działalności wiąże się z możliwością zarówno sukcesu, jak i porażki, trzeba mieć na uwadze to, że w miarę rozwoju działalności będzie pojawiać się coraz więcej decyzji do podjęcia, które będą związane z pewnym ryzykiem. Przedsiębiorca musi być gotowy na podejmowanie ryzyka, jeśli chce osiągnąć sukces.

6. Traktuj problemy zadaniowo

Jeśli w Twojej firmie pojawiło się wiele nierozwiązanych spraw i problemy ciągle się piętrzą, zamiast się załamywać, lepiej po prostu podejść do wszystkiego zadaniowo. Co to oznacza? Każdą trudność potraktuj jako jeden punkt na liście, wypisz sobie wszystkie możliwe sposoby na jej pokonanie, przeanalizuj możliwe działania. A później po prostu wybierz najlepsze i to zrób. Jeśli wszystko się uda, z większym spokojem podejdziesz do podobnych spraw, a jeśli nie, to nic nie szkodzi – zdobędziesz cenną lekcję na przyszłość.

7. Zaufaj sobie

Musisz wiedzieć, że to co robisz jest dobre dla Twojej firmy. Myśl o sobie jak o swoim przyjacielu, który robi wszystko, aby Ci pomóc. Daj sobie kredyt zaufania i realizuj swoje pomysły, oczywiście tylko po dokładnym ich przemyśleniu.

Myślisz jak przedsiębiorca, czy jeszcze musisz nad czymś popracować?

2 komentarze
  1. Agnieszka Andrzejuk

    Myślę jak przedsiębiorca. Nauczyłam się takiego myślenia poprzez ciągły rozwój osobisty. Kreatywność bardzo ważna cecha w biznesie

    Odpowiedz
  2. Andrzej Jankowski

    To całkowicie inne postrzeganie rzeczywistości w jakiej przyszło nam funkcjonować.

    Odpowiedz

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poznaj nasze sprawdzone metody

Tu jesteśmy

Send this to a friend