Artykuły

Zarabianie w internecie poprzez budowanie swojej marki

Rozwój technologii i pojawienie się internetu umożliwiło większe zautomatyzowanie pracy znacznej części przedsiębiorstw. Nie oznacza to jednak, że rozpoczynając pracę w network marketingu i wykorzystując, przykładowo newslettery, nie trzeba więcej skupiać się na zdobywaniu nowych klientów i budowania z nimi bardziej zażyłych relacji. Jest to nadal niezwykle ważne i stanowi podstawę do osiągnięcia prawdziwego sukcesu i stałego rozwoju, a najlepszym sposobem na stworzenie silnej marki jest dbanie o swój internetowy wizerunek. Bycie liderem w danej branży pozwala na zarabianie w internecie znacznie większych kwot pieniędzy niż w przypadku działalności tradycyjnej, stacjonarnej – a to tylko jedna z wielu korzyści, jaką przynosi budowanie wizerunku w internecie.

Internetowy wizerunek – co to jest?

Wizerunek w internecie to nic innego jak sposób, w jaki postrzegają cię inne osoby w internecie. A jak mogą oceniać twoją działalność? Przez to, co dzięki tobie pojawia się na rynku, jakiej są tworzone przez ciebie treści czy materiały. Internetowy wizerunek to zbiór wszystkich twoich działań w sieci, a także efektów tych działań, które zostają poddane ocenie twoich klientów i np. partnerów. Dzięki odpowiednim krokom, możesz zbudować w sieci swój wizerunek jako eksperta i specjalisty w danej branży, a tym samym na stałe zainteresować swoją działalnością konkretną grupę odbiorców.

Dlaczego warto budować wizerunek w sieci?

Oto 4 najważniejsze powody, dla których warto zadbać o to, jak widzą inni postrzegają cię w sieci:

Pierwszy

Jeśli współpracujesz z firmą, która prowadzi działalność tylko stacjonarnie i nie ma nawet swojej strony w internecie, możesz być bardzo zawiedziony po tym, jak właściciel zmieni rodzaj swojej działalności lub w wyniku problemów finansowych całkowicie zniknie z rynku. W takiej sytuacji ty, jako partner, zostajesz tak naprawdę z niczym lub co gorsza – z zamkniętą przez kłopoty finansowe firmą, która kojarzy się z twoim nazwiskiem. W sieci natomiast nic nie ginie, zwłaszcza, jeśli realizujesz coś samodzielnie. Pracując nad swoim wizerunkiem i tworząc treści, które zainteresują innych, zdobywasz lojalnych klientów.

Drugi

Budując swój wizerunek w sieci, wszystkie pozytywne (i negatywne) opinie będą przypisane tylko do twojego nazwiska. Nie będziesz odbierany jako pracownik-nieudacznik, tylko dlatego, że firmie coś się nie udało. Potencjalni klienci będą kontaktować się bezpośrednio z tobą, by zdobyć informacje o prowadzonej przez ciebie działalności i o produktach, które tworzysz. W ten sposób jesteś traktowany i oceniany jako jednostka, tylko przez pryzmat własnych działań. Dzięki temu, że pracujesz tylko na siebie, zarabianie w internecie przynosi więcej satysfakcji.

Trzeci

Pozytywny wizerunek w sieci sprawi, że więcej ludzi będzie chciało z tobą współpracować i będziesz mieć więcej klientów. W marketingu sieciowym ludzie zwracają bardzo dużą uwagę na to, jakim jesteś człowiekiem. Zdobywając zaufanie i budując przyjazne relacje, jesteś w stanie wybierać osoby, które staną się twoimi partnerami biznesowymi.

Czwarty

Zarabianie w internecie wcale nie musi opierać się na agresywnej sprzedaży. Nie musisz nakłaniać ludzi do zakupu, wmawiać im, że czegoś potrzebują… Odpowiednie prowadzenie swojej strony internetowej czy bloga to świetna metoda na to, by klienci sami zgłaszali się do siebie i prosili o przedstawienie oferty, jaką masz dla nich. Właśnie dlatego warto zbudować w sieci swój wizerunek eksperta w danej dziedzinie – by ludzie sami przychodzili po twoje produkty.

Jak budować wizerunek w internecie?

Budowanie wizerunku, a tym samym lepsze zarabianie w internecie może realizować na dwa podstawowe sposoby:

  • przy pomocy marketingu treści, czyli tworzeniu publikacji, które rozwiązują problemy ludzi, a jednocześnie zachęcają ich do zapoznania się z twoją działalnością biznesową
  • przy pomocy budowaniu listy kontaktowej, a następnie nawiązywaniu relacji z ludźmi z listy, wypytywanie ich o potrzeby i wymagania oraz ewentualnie oferowanie im swoich produktów (tych, które mogłyby rozwiązać ich problemy i w jakiś sposób im pomóc).
0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poznaj nasze sprawdzone metody

Tu jesteśmy

Send this to a friend